REPLICA ONLINE CONSTANTA

15.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
15.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Cei mai periculoşi „magneţi” de cale ferată sunt pe relaţia Mircea Vodă - Medgidia

Cei mai periculoşi „magneţi” de cale ferată sunt pe relaţia Mircea Vodă - Medgidia

Replica API 27 septembrie 2016 | 02:57 188

Fenomen în scădere, dar nu eradicat definitiv

Fenomen în scădere, dar nu eradicat definitiv

Furtul de cale ferată a constituit mereu o problemă severă, poate chiar cea mai mare a celor de la CFR. Dacă în anii anteriori reprezentanţii Regionalei CFR Constanţa veneau cu statistici sumbre din acest punct de vedere, situaţia de anul acesta reflectă faptul că furturile de cale ferată nu mai sunt „la modă” în rândul hoţilor. Fapt îmbucurător pentru reprezentanţii CFR, dar mai ales pentru călători, cel mai important aspect fiind faptul că suntem în siguranţă atunci când călătorim cu trenul.

Reprezentanţii Regionalei CFR au declarat, pentru „Replica” de Constanţa, că în primele trei trimestre ale anului numărul furturilor de cale ferată a scăzut considerabil faţă de anii anteriori, înregistrându-se un prejudiciu de aproape 345.000 de lei, la un total de 35 de cazuri. În anul 2015, spune conducerea Regionalei CFR Constanţa, magneţii de cale ferată au cauzat un prejudiciu de peste 800.000 de lei, înregistrându-se 136 de cazuri de furt, iar în 2014 la 171 de cazuri s-a produs un prejudiciu de aproape 720.000 de lei.

Scăderea numărului de furturi s-a produs încă din 2013 -2014, de când poliţia s-a implicat mai mult în acţiuni, în prevenţia furturilor aplicându-se măsuri în acest caz. Totuşi, din totalul de furturi înregistrat în acest an, până la această dată, 60% s-au produs pe teritoriul judeţului Constanţa. Ca zonă de risc a rămas porţiunea de cale ferată dintre Mircea Vodă - Medgidia, unde CFR Călători acţionează printr-o firmă de pază specializată. Astfel se reduce riscul accidentelor feroviare.

Centrele de colectare a fierului vechi resping „magneţii” de cale ferată

Un alt factor în acest caz îl reprezintă scăderea preţului de fier vechi pe kilogram. Dacă pe vremuri, centrele de colectare ale fierului vechi erau controlate într-un anumit fel de către reprezentanţii CFR, astăzi nu se mai aplică această metodă. Georgeta Hîrşan, gestionar al unui centru de colectare a fierului vechi din Constanţa, declară că lucrează de 12 ani în cadrul societăţii şi că refuză orice componentă CFR.

Aceasta spune că dă în fiecare lună declaraţii şi încheie procese verbal pentru tot ceea ce ţine de componentele de telefonie, CFR, precum şi pentru capacele de canalizare. Semnează pe propria răspundere că nu se primesc astfel de componente. „Sâmbăta, 24 septembrie, au venit cei de la Poliţia Transporturi Feroviare, ne-au informat că au fost furate componente de cale ferată din port şi ne-au spus că dacă vor veni la noi la centru persoane cu astfel de componente, să le tăiem chitanţă, să luăm marfa şi imediat să îi anunţăm. Există o colaborare în acest sens cu reprezentanţii Poliţiei Transporturi Feroviare Constanţa”, a precizat Georgeta Hîrşan.

Paula SOLOMON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102