REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.4° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
11.4° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

CJAS, drept la replică după articolul despre ''atenția pentru angajați''

CJAS, drept la replică după articolul despre ''atenția pentru angajați''

Replica API 16 februarie 2017 | 09:54 475

Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Constanța a luat cunoştinţă de conţinutul articolului cu titlul “Cum merg lucrurile la Casa de Sănătate: „Dacă îmi dai o cafea te rezolv”, publicat de către doamna Mihaela Ungureanu, în ediţia online a ziarului Replica din data de 11 februarie 2017, iar pentru informarea corectă şi completă a opiniei publice, care este în măsură – şi în drept – să cunoască şi poziţia părţii criticate, în vederea formării unei opinii corecte şi complete, vă transmitem în virtutea dreptului la replică, punctul de vedere al Președintelui-Director general al C.A.S. Constanța, domnul George - Mirel Cristescu, cu privire la subiect:

Faptele prezentate, și punctate în fraza < Pentru a ți se elibera o adeverință trebuie să dai „o mică atenţie”>, constituie fapte de natură penală, iar pentru incriminarea acestora sunt necesare dovezi și sesizări depuse în acest sens la organele abilitate.

Având în vedere că dna. Ioana T. nu a făcut o plângere în acest sens, și doar a prezentat cazul doamnei Mihaela Ungureanu, obligația celei din urmă era, în virtutea deontologiei profesiei, să relateze fapte obiective și informații corecte, complete și verificate, fără a introduce alte opinii vădit tendențioase.

Punctul de vedere al C.A.S. Constanța nu a fost solicitat, iar articolul s-a bazat doar pe informațiile prezentate de Ioana T., informații care în urma verificărilor efectuate în cadrul anchetei interne s-au dovedit a fi false. În fapt, angajata instituției a rugat o doamnă care se prezentase la ghișeu, să-i cumpere o cafea de la tonomatul aflat la intrarea în instituție, dându-i și banii necesari, motivând că sunt multe persoane la ghișeu și nu poate merge să facă dumneaei acest lucru. Într-adevăr, poate nu este firesc ca un funcționar să trimită un cetățean să-i cumpere o cafea (cu banii funcționarului public), însă nu este o situație gravă, ca cea de „a cere șpagă”, așa cum se pretinde în articolul publicat.

Verificările au constat atât în audierea angajatei, cât și în vizionarea înregistrărilor video realizate de camera de supraveghere aflată în imediata apropiere a ghișeului respectiv. Imaginile confirmă, ceea ce angajata a afirmat, adică faptul că a rugat o doamnă să meargă să-i cumpere o cafea, dându-i și banii necesari.

Conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Constanța nu tolerează nici genul de comportament pe care funcționarul public l-a adoptat în situația reală petrecută, de aceea i-a atras atenția sub forma unui avertisment, reamintindu-i și obligațiile pe care le are în ceea ce privește conduita profesională, precum și faptul că încălcarea acestora duce la sancționare disciplinară, cu efecte negative asupra dezvoltării profesionale.

Nota redacției: facem precizarea că în data de 10 februarie, a.c., reporterul a încercat să ia un punct de vedere de la CJAS, însă acest lucru nu a fost posibil, deoarece nu a răspuns nimeni la telefon.

Vezi și:http://www.replicaonline.ro/cum-merg-lucrurile-la-casa-de-sanatate-daca-imi-dai-o-cafea-te-rezolv-307791/

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Nu-mi vine sa cred ce zice domnul !
2
3

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367