REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.2° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
18.2° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Cu ce s-a ocupat Ion Constantin în 2015 la Prefectura Constanţa

Cu ce s-a ocupat Ion Constantin în 2015 la Prefectura Constanţa

Replica API 6 februarie 2016 | 23:26 363

Ion Constantin

Prefectul Constanţei, Ion Constantin, a prezentat bilanţului instituţiei pe 2016. Activitatea desfăşurată anul trecut în cadrul aparatului de specialitate al Instituţiei Prefectului Judeţul Constanţa a fost în concordanţă cu principalele direcţii de acţiune cuprinse în Planul de acţiuni pentru aferent strategiei instituţiei pentru perioada 2015-2016 a cărui implementare a fost monitorizată semestrial, anunţă reprezentantul Guvernului în teritoriu. Astfel, în cursul anului 2015 au fost verificate, din punct de vedere al legalităţii actelor, 40.299 acte administrative, din care: 8.391 au fost hotărâri adoptate de către consiliile locale, 429 au fost hotărâri adoptate de Consiliul Judeţean Constanţa şi 31.479 au fost dispoziţii emise de către primari. De asemenea, au fost formulate şi137 adrese de completare în vederea intrării în legalitate a hotărârilor adoptate de consiliile locale.

Au fost înregistrate 281de acţiuni ce au ca obiect legile fondului funciar şi în care Comisia Judeţeană Constanţa pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor este parte. Pentru anul 2015 Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa a avut în vedere realizarea următoarelor obiective: Garantarea aplicării şi respectării Constituţiei şi a actelor normative , Îmbunătăţirea relaţiilor interinstituţionale în judeţ, Sprijinirea dezvoltării relaţiilor cu societatea civilă, realizarea eficientă a acţiunilor referitoare la calitatea de ordonatorterţiar de credite, Sprijinirea măsurilor privind transparenţa, dezvoltarea capacităţii administrative şi reforma instituţiilor publice. Cu privire la verificarea legalității actelor administrative emise saua doptate de autoritățile administrației publice locale În cursul anului 2015, Serviciul Juridic –Achiziţii din cadrul Instituţiei Prefectului -judetul Constanta, a înregistrat un număr de 40.299 acte administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale,respectiv consiliile locale, Consiliul Judeţean Constanţa şi primari. Din totalul de 40.299 acte administrative transmise Instituţiei Prefectului –Judeţul Constanţa în vederea exercitării controlului de legalitate, 8.391 au fost hotărâri adoptate de către consiliile locale, 429 au fost hotărâri adoptate de Consiliul Judeţean Constanţa şi 31.479 au fost dispoziţii emise de către primari.

În termenele stabilte de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, pentru un număr de 12 acte administrative emise/adoptate de uniătţiile administrativ teritoriale din județ au fost formulate acţiuni 7 pentru sesizarea instanţei judecătoreşti competente, respectiv Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal a Tribunalului Constanţa. În cursul anului 2015 au fost emise de către Prefectul judeţului Constanţa un număr de 829 de ordine, în temeiul art. 26 din Legea nr. 340/2004 privind prefectul şi instituţia prefectului, cu modificările şi completările ulterioare. Din totalul de 829 de ordine ale prefectului emise în cursul anului 2015, 624 ordine au rezultat în urma desfășurării activității de verificare a legalităţii actelor şi contencios administrativ. În cursul anului 2015 au fost formulate 18 de acţiuni în baza Legii nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

În cadrul procedurii de punere în aplicare a sentinţelor judecătoreşti, s-au primit un număr de 27 de somaţii. Pentru 9 dintre acestea au fost întocmite referate în vederea plăţii debitelor solicitate, debite reprezentate de cheltuieli de judecată. În cursul anului 2015, membrii Biroului Judeţean pentru aplicarea Legii nr. 10/2001, au primit 126 de acte administrative, respectiv 126 dispoziţii emise de primari. Prin aceste dispoziţii s-a propus acordarea de măsuri compensatorii în condiţiile Titlului VII din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente sau a Legii nr. 165/2013 privind măsurile pentru finalizarea procesului de restituire, în natură sau prin echivalent, a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist în România, aceste acte administrative, începând cu data de 21.05.2013, dată la care a intrat în vigoare noul act normativ în materie.

Totododată, Biroul Judeţean pentru aplicarea Legii nr.10/2001 a urmărit respectarea termenelor impuse de Legea nr.165/2013, la soluţionarea notificărilor formulate în temeiul acestei legi. În acest sens, persoanele desemnate pentru aplicare şi respectarea Legii nr.10/2001, au aplicat un număr de 3 sancţiunui, unui număr de 3 u.a.t.–uri, respectiv Năvodari, Mangalia şi Cernavodă pentru nerespectarea termenelor impuse de lege. Referitor la asigurarea îndeplinirii măsurilor de pregătire și inetrvenție pentru situațiid e urgență, Pe parcursul anului 2015 au fost convocate şi s-au desfăşurat 10 şedinţe ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, din care2 ordinare şi 8 extraordinare în cadrul cărora au fost supuse analizei şi aprobării 18 teme, printre care Analiza Planului operaţional de intervenţie în caz de accident de aviaţie civilă la nivelul judeţului Constanţa, analiza şi aprobarea Planului de măsuri pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă specifice sezonului cald 2015, Analiza şi aprobarea Planului judeţean de măsuri pentru sezonul rece 2015-2016.

Dea semenea, Prefectura a avut în vedere și siguranța aplicării și respectării la nivelul județului a legilor, ordonanțelor și hotărârilro guvernului și a actelor nermative. Pentru anul 2015 s-a întocmit răspuns pentru 117 radiograme/adrese/solicitări ale Guvernului României, Ministerului Administraţiei şi Internelor sau ale altor ministere şi organe ale administraţiei publice centrale, pe tematică diversă, dintre care putem exemplifica:-elaborarea Registrului de riscuri şi capabilităţi;-pagubele produse în agricultură ca urmare a secetei pedilogice;-raportarea pagubelor înregistrate ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile, în vederea accesării Fondului de Solidaritate al Uniunii Europene;-gradul de pregătire al autorităţilor pentru perioada de iarnă 2015-2015-contractile de deszăpezire încheiate la nivelul judeţului etc. Pe parcursul anului 2015, s-au defăşurat un număr de 70 videoconferinţe cu participarea prefectului judeţului şi a subprefecţilor, care au avut tematici vizând activitatea serviciilor publice deconcentrate.Pentru videoconferinţele desfăşurate, s-au realizat următoarele activităţi: convocarea instituţiilor cu responsabilităţi, pregătirea materialelor funcţie de tematica anunţată, urmărirea aplicării măsurilor dispuse.

Pe parcursul anului 2015 nu au existat sesizări privitoare la faptele unor funcționari publici din cadrul instituției, dar a existat o sesizare cu privire la o persoanăangajată ca personal contractual, pentru care s-a realizatparțial o cercetare care a fost suspendată. În ceea ce privește sezonul estival, s-au organizat 5 întâlniri cu reprezentanţii Inspectoratului Judeţean de Poliţie, Inspectoratului Judeţean de Jandarmi, Grupării Mobile de Jandarmi, Inspectoratului Teritorial de Muncă, DSVSA, CJPC, Direcţiei Regionale în Construcţii Sud-Est, Gărzii de Mediu, ABADL, DSP Serviciului de Ambulanţă, Gărzii de Coastă, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, ANR în care s-au stabilit unele măsuri.

În conformitate cu prevederile legale în vigoare, funcţie de specificul fiecărei instituţii membră a comisiei, reprezentanţii autorizaţi ai operatorilor economici au consiliat asupra modului de desfăşurare a activităţii. Comisia a controlat 37 de operatori economici ce deţineau 109 utilaje, dispozitive de agrement şi jocuri. În urma verificărilor efectuate au fost constatate deficienţe privind apărarea drepturilor şi intereselor consumatorilor, pentru care au fost întocmite 27 procese verbale de constatare a contravenţiei şi au fost dispuse un număr de 28 măsuri de remediere a deficienţelor, cu termen scadent stabilit de comun acord cu angajatorul. La capitolul fonduri euroepene, Prefectura Constanța a aplicat pentru un singur proiect, și anume “Dezvoltarea unei Retele de Turism de Aventură în Regiunea Mării Negre”, benefic pentru identificarea oportunităţilor şi obstacolelor în sectorul turistic. Anul trecut, prefectura a întreprins o serie de măsuri pentru dezvoltarea sistemului de control intern managerial implementat la nivelul instituției în scopul eficientizării funcționării aparatului de specialitate al instituție.

S-au realizat: 62 acțiuni de monitorizare (din care 17 în semestrul I și 46 în semestrul II) privind elaborarea/actualizarea unor documente la nivelul instituției, 112 acțiuni de îndrumare metodologicăa reprezentanților serviciilor/ compartimentelor din cadrul instituției pentru elaborarea/actualizarea documentelor în domeniul SCM (din care 39 în semestrul I și 73 în semestrul II), 32 acțiuni de consultare (din care 11 în semestrul I și 21 în semestrul II) privind elaborarea/actualizarea unor documente la nivelul instituției. În ceea ce privește cursurile de perfecționare se constată participarea personalului la cursuri într-un număr relativ mare. Astfel, 27 persoane au participat la 35 cursuri de perfecționare din care: 3 înalți funcționari publici, 2 persoane cu funcții de conducere și 22 persoane cu funcții de execuție. Dintre aceștia 24 persoane au urmat cursuri în domeniul specific de activitate și 3 persoane în domeniul controlului intern/managerial. Situația execuției bugetare, la 31 decembrie 2015, pentru Prefectura Constanța, situația a stat în felul următor: cheltuieli curente-3.641.418 lei, din care, cheltuieli eprsonal+indemnizații alegeri-438.709 lei. La capitolul „Ordine publică și siguranță națională“, la 31 decembrie, cheltuielile artau 2.808.151 lei. În ceea ce priveşte activitatea de soluţionare a petiţiilor, în anul 2015 au fost înregistrate 1288 petiţii / adrese, din care: 593 au reprezentat diferite cereri; 594 au fost cereri privind legile fondului funciar ori retrocedări de bunuri preluate abuziv de regimul comunist; 75 au fost reveniri, cu aceeaşi problemă; 5 au constituit sesizări privind tulburarea liniştii publice şi alte infracţiuni sau contravenţii; 21au fost scrisori de mulţumire. Petiţiile au fost soluţionate astfel: 398 pozitiv sau parţial pozitiv; 102 negativ; pentru 1283 au fost comunicate petenţilor precizările necesare privind posibilitatea legală de soluţionare; 676 au fost (re)direcţionate, pentru competentă soluţionare, către alte instituţii abilitate ale statului; 5 au fost clasate direct; 103 sunt în curs de soluţionare; 17 răspunsuri au fost returnate, pentru expirarea termenului de păstrare.

Priorități pentru anul 2016

Pentru anul 2016 Instituţia Prefectului Judeţul Constanţa are în vedere realizarea următoarelor obiective:Garantarea aplicării şi respectării Constituţiei şi a actelor normative, verificarea legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ, îmbunătăţirea relaţiilor interinstituţionale la nivelul judeţului, la nivel naţional şi a relaţiilor internaţionale, sprijinirea dezvoltării relaţiilor cu societatea civilă, realizarea eficientă a acţiunilor referitoare la calitatea de ordonator terţiar de credite.

Mirela Sorina PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218