REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
6.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

De ce este necesară înscrierea în Sindicatul Liber al Navigatorilor

De ce este necesară înscrierea în Sindicatul Liber al Navigatorilor

Replica API 30 septembrie 2016 | 00:27 1023

Pericol

Pericol

Adrian Mihălcioiu

Domeniul navigaţiei este pe atât de periculos, pe cât de bănos! Din păcate, marinarii nu conştientizează acest lucru, iar singurul sindicat care le poate fi de ajutor în cazul unor probleme nu reuşeşte să-i convingă de acest lucru. Mulţi dintre cei care aleg această profesie apar la uşa organizaţiei când este prea târziu. Peste 70 de cazuri au fost raportate către SLN în ultimele două luni, însă doar aproximativ 6% dintre acestea pot fi rezolvate.

Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, a prezentat la data de 29 septembrie a.c. o statistică destul de tristă în ceea priveşte probleme cu care se confruntă navigatorii în voiaje. „Sunt foarte mulţi navigatori cu probleme şi în ultimele două luni de zile ni s-au semnalat 75 de cazuri. Din păcate, nu putem să-i ajutăm. Din cele 75, am identificat vreo 5 cazuri sociale care într-adevăr, în baza unei anchete sociale, ne-am implicat să le rezolvăm”, a precizat Mihălcioiu.

„Exemple de cazuri: decedat în Arabia Saudită, ocluzie intestinală înternat într-un spital din China fără șanse de supraviețuire, accident în Franța lovit de parâmă, debarcarcat fără bani, debarcat pe caz de boală fără compesație, fitter accident la bord fără compesație, decedat- asigurare la jumătate, abandonat în Siria, cerere de repatriere- condiții foarte grele la navă, îmbolnăvire fără concediu medical, accident fractură calcaneu fără compesație, navă abandonată cu trei români la bord, accident în perioada de recuperare, nu se mai poate rezista la navă- condiții foarte grele, cinci ofițeri abandonați în golful Thailanda, accident pe un pescador în Scoția- se află în spital în comă, navigatori de pe o navă rămași pe o insulă de lângă Franța- nava a fost eșuată.

Este ceea ce am primit noi în ultimele două luni de zile. Din cazurile acestea, unele pot fi și mai vechi, dar abia acum ne-au raportat”, a precizat liderul SLN. Deși s-a încercat de-a lungul timpul ca tinerii marinari să fie convinși să se înscrie în sindicat pentru binele lor, în realitate aceștia apelează la organizație când deja este prea târziu. “La noi vin pentru că nu au unde să se ducă în altă parte. În România, nu există altă instituție care să rezolve problema navigatorilor în afară de sindicat.

Nici unul dintre cei implicați în cazurile menționate nu a fost înscris în sindicat. Dar, în ultimă instanță, vin și la sindicat. În afară de unele cazuri pe care nu putem să le lăsăm așa pentru că este strigător la cer, în rest nu putem să ne ocupăm. Normal când îți cumperi o mașină, iei și asigurare că nu știi dacă se întâmplă sau nu. Treaba este că ei trebuie să știe că trebuie să aparțină de organizație ca să poată să beneficieze de acest ajutor global, extraodinar de important pentru ei și singurul”, a explicat Mihălcioiu.

Diana NEAŢĂ

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614