REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.6° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
13.6° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

După ce mai mulți turiști au rămas fără cazare, deși au făcut rezervări, agențiile de turism se apără

După ce mai mulți turiști au rămas fără cazare, deși au făcut rezervări, agențiile de turism se apără

Replica API 4 august 2015 | 16:10 108

Agențiile de turism reacționează! Mai multe familii s-au trezit, luni, că nu se pot caza în hotelul Diana, din Eforie Nord, acolo unde, inițial, au făcut rezervare, prin intermediul unor agenții de turism din țară. În urma unui control al inspectorilor OPC, s-a constatat că nu operatorul este vinovat pentru încărcătură, ci agenţiile de turism care au făcut rezervările. „Au fost reclamaţii pentru overbooking (suprarezervare). Hotelul are două stele, iar oamenii au fost direcţionaţi spre alte hoteluri. În momentul acesta, turiştii nu mai au nici un fel de probleme. Au făcut descoperire pe camere. Mai multe agenţii de turism au vândut pachete, iar administratorul nu s-a asigurat că cei care vând nu vând mai mult decât trebuie. Au vândut peste capacitatea hotelului. Legea zice că, dacă se întâmplă lucrul acesta, trebuie ca turistului să i se ofere cazare, în condiţii similare. Condiţiile similare au fost de 2 stele, ei au fost cazaţi şi la 3, 4 sau 5 stele. Celor care au fost cazaţi în Eforie Sud, li s-au oferit două nopţi în plus de cazare“, a declarat, luni, pentru „Replica”, Paul Anghel, director general în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Ei bine, Agențiile membre ale Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, care vând vacanțe pe litoralul românesc, spun că „nu sunt răspunzătoare de situația de overbooking creată la începutul săptămânii la unele hoteluri din sudul litoralului. Rezervările efectuate de către agențiile ANAT pentru clienții lor au fost și sunt confirmate de către unitățile de cazare, în baza contractelor bilaterale. Agențiile de turism membre ANAT și-au respectat obligațiile față de turiștii care au cumpărat pachete la hotelurile respective, la fel și față de partenerii hotelieri.

Agențiile membre ANAT își achită obligațiile de plată către hotelieri, conform contractelor încheiate. În niciun caz, situația din aceste zile nu este generată de eventuale plăți neefectuate ale agențiilor către unitățile de cazare“, spun reprezentanții ANAT, prin intermediul unui comunicat.

“Agențiile noastre și-au îndeplinit obligațiile asumate față de turiști, așa cum au făcut-o și o vor face de fiecare dată. Menționăm că agențiile membre ANAT au aflat de această situație odată cu sosirea turiștilor la unitățile hoteliere, nefiind anunțate din timp de către hotelieri. Chiar și așa, agențiile s-au implicat pentru a găsi soluții alternative, întrucât turiștii nu aveau nicio vină. Pentru a compensa neplăcerea creată, au fost acordate de către unitățile hoteliere în cauză alternative la cazare sau compensații suplimentare, precum upgrade la regimul de masă, la clasificarea hotelului, zile suplimentare de cazare, toate acestea fără alte costuri”, a declarat Aurelian Marin, președinte ANAT.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369