REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
10.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Serviciul de Impozite şi Taxe vrea să ştie câţi nou-născuţi şi câţi decedaţi ai în casă

Serviciul de Impozite şi Taxe vrea să ştie câţi nou-născuţi şi câţi decedaţi ai în casă

Replica API 28 februarie 2015 | 16:49 347

Nu scapă nimeni!

Nu scapă nimeni!

Vânătoarea de colectare a taxelor şi impozitelor e în toi şi, potrivit „modei”, Serviciul Public de Impozite şi Taxe (SPIT) din cadrul Primăriei Constanţa vrea să ştie tot, să nu rateze nimic şi oferă şi paşii îndrumători pentru cunoştinţa celor care vor să mai facă nişte cozi la ghişee.

Astfel, SPIT informează constănţenii că, orice modificare privind numărul de persoane care locuiesc într-un imobil, se efectuează în termen de 30 de zile de la data producerii modificării şi se depune la orice agenţie fiscală SPIT „Declaraţia de impunere pentru stabilirea taxei de habitat”, completată atât cu numărul de persoane ce locuiesc în imobil cât şi cu datele de identificare ale acestora.

Potrivit Primăriei Constanța, prin familie se înţelege „soţul, soţia, precum şi alte persoane, indiferent dacă între acestea există sau nu relaţii de rudenie, care au acelaşi domiciliu sau reședinţă ori care locuiesc şi gospodăresc împreună, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei. Cuantumul venitului lunar net pe membru de familie se stabileşte pe baza declaraţiilor depuse la sediile Primăriei Municipiului Constanţa”.

Amintim că, pentru a beneficia de subvenţia la taxa de habitat, condiţiile esenţiale sunt: de a avea un venit net mediu pe membru de familie de până la 1.800 de lei şi de a nu deţine împreună cu familia în integralitate alte clădiri sau spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu.

Între timp, SPIT vrea date şi despre nou-născuţi, aşa că, pentru impunerea unui nou-născut la plata taxei de habitat la declaraţia sus-menţionată, se anexează certificatul de naştere şi cartea/ buletinul de identitate a proprietarului, copie. Totodată, pentru încetarea de la plata taxei de habitat a unei persoane decedate, la declaraţia sus-menţionată, se anexează certificatul de deces şi cartea/buletinul de identitate a proprietarului, copie.

Referitor la tranșele de venit pe fiecare membru de familie, taxele sunt următoarele: 3 lei/pers/lună, pentru venituri sub 310 lei; 4 lei/pers/lună, pentru venituri între 310 - 540 lei; 5 lei/pers/lună, pentru venituri între 540 - 900 lei; 8 lei/pers/lună, pentru venituri între 900 - 1.800 lei; 10 lei/pers/lună, pentru venituri de peste 1.800 lei/pers/lună.

De asemenea, SPIT mai precizează că formularul „Declaraţia de impunere pentru stabilirea taxei de habitat” poate fi descărcat şi de pe site-ul instituţiei www.spit-ct.ro, la secţiunea „Persoane fizice”-„Documente declarare"-„Taxa de habitat”, iar declaraţia de impunere completată şi copiile documentelor justificative, pot fi expediate agenţiilor fiscale prin intermediul oficiilor poştale, sau prin e-mail, la următoarele adrese: ag1@spit-ct.ro, ag2@spit-ct.ro, ag3@spit-ct.ro, ag4@spit-ct.ro, ag5@spit-ct.ro, ag6@spit-ct.ro.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614