REPLICA ONLINE CONSTANTA

21.2° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
21.2° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

ŢEAPĂ la un amanet din buricul târgului, cu un telefon gata stricat

ŢEAPĂ la un amanet din buricul târgului, cu un telefon gata stricat

Replica API 22 iunie 2017 | 23:37 857

Comerţ... ca la noi!

Comerţ... ca la noi!

Este un fel de joc de noroc să cumperi telefoane de la casele de amanet, unde starea lor să fie una bună, fără a avea defecţiuni în sistem sau să fie zgâriat. Totuş, se eliberează un document care să îi ofere garanţie pentru o perioadă, pentru ca cel care îl cumpără să poată să îl dea înapoi în caz de există o defecţiune. Un tânăr din Constanţa a fost la un amanet de pe strada Ştefan cel Mare, care aparţine lanţului Concret, de unde şi-a achiziţionat un telefon Samsung Galaxy A7, la preţul de 850 de lei. În nici 24 de ore s-a dus să îl returneze pentru că se reaprindea singur. Doar că... cei de la amanet au refuzat. Tânărul a depus reclamaţie la Protecţia Consumatorului.

Luni, 19 iunie a.c., un tânăr din Constanţa s-a prezentat la amanetul Concret, de pe strada Ştefan cel Mare, pentru a-şi achiziţiona un smartphone la un preţ mai mic. A primit garanţie „verbală” că este bun. Când a cerut un document scris, reprezentanţii amanetului i-au spus tânărului că este îndeajuns să se prezinte cu bonul fiscal emis pentru a i se da banii înapoi dacă întâmpină probleme cu dispozitivul. Astfel, după nici 24 de ore, pe 20 iunie, băiatul s-a întors cu telefonul la amanet reclamând că are probleme de software, că îşi dă restart singur şi că se închid aplicaţiile de la sine.

S-a prezentat cu bonul fiscal, însă după ce s-a uitat 5 minute la telefon, vânzătorul i-a spus că telefonul nu are probleme şi că nu îl primesc înapoi. Tânărul, revoltat, s-a dus la secţia de poliţie, care l-a trimis mai departe la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului. Acolo, tânărul a depus o sesizare, prin care precizează cele relatate mai sus, cu menţiunea că cei de la amanet nu i-au emis certificat de garanţie, ci doar bon fiscal.

Ce spun reprezentanţii CJPC

Reprezentanţii CJPC Constanţa au precizat că vor lua act de sesizare, căci, în mod normal, orice firmă de amanet are obligaţia să emită certificate de garanţii pentru orice dispozitiv vândut. În caz că telefonul are probleme, sunt obligaţi să anunţe cumpărătorii. Totuşi, cei de la amanet nu au făcut asta.

Claudia CORBU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
telefoane furate de tigani
3
0
sunt mai multe case de amanet pe acolo. concret e sigur. de acolo mi-am luat o rabla de telefon, functiona da-l dracu
0
2
Concret sau Cochet?
2
2

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367