REPLICA ONLINE CONSTANTA

16.9° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
16.9° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Abia scoasă din reparaţii după misiunea din Libia, fregata Regele Ferdinand s-a stricat iar

Abia scoasă din reparaţii după misiunea din Libia, fregata Regele Ferdinand s-a stricat iar

Replica API 23 ianuarie 2012 | 00:00 284

Copaia amiral a României începe să valoreze greutatea sa în aur

Copaia amiral a României începe să valoreze greutatea sa în aur

Fregata "Regele Ferdinand", nava amiral a Marinei Militare române, nu a ieşit bine de la reparaţiile necesare după aventura de război din Libia, că a trebuit să se întoarcă din nou pe şantier, pentru defecţiuni şi mai serioase. Astfel, dacă la întoarcerea fregatei din misiunea de război, de la finele lunii iulie, a fost nevoie doar de retuşuri aparent minore, de această dată lucrurile sunt mult mai serioase şi presupun reparaţii capitale la unul dintre motoare.

Compania Naţională Romtehnica SA a atribuit pe 22.12.2011 un contract privind "reparaţie capitală motor auxiliar PAXMAN de la bordul fregatei F221 Regele Ferdinand", în urma unor negocieri directe cu societatea britanică ce se ocupă practic de tot ce are nevoie nava amiral a României. Potrivit Romtehnica, nu s-a putut organiza licitaţie pentru reparaţia fregatei, deoarece este vcorba despre "lucrări ce pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice". Valoarea contractului este de 549.124,8 lei, fără TVA, bani care ajung, ca de obicei în ceea ce priveşte întreţinerea şi reparaţia fragatei, la MAN Diesel & Turbo UK Ltd, din Stockport. Potrivit înţelegerii parafate de Romtehnica, motorul fragatei va fi reparat la Colchester, urmând ca, după finalizarea lucrărilor, să fie trimis în Constanţa, pentru a fi ansamblat pe fregată. Trecem peste faptul că fregata abia intrase la reparaţii, pe 26.07.2011, la doar câteva zile după întoarcerea din misiunea de război din Libia, ocazie cu care "Regele Ferdinand" a suferit "reparaţie şi centraj ansamblu generator motor din grupul energetic M2", în valoare de 274.899, 97 lei, bani încasaţi, de asemenea, de MAN Diesel & Turbo UK Ltd. Foarte interesant ni se pare însă faptul că, în urmă cu fix 9 luni, Romtehnica mai plătise o dată exact acelaşi tip de reparaţii capitale, la acelaşi motor Paxman, atât la fregata "Regele Ferdinand", cât şi la "consoarta" sa, fregata "Regina Maria". Statul roman a plătit atunci 1.828.580,34 lei, printr-un contract atribuit pe 25.03.2011, aceleiaşi firme britanice MAN Diesel & Turbo IK Ltd. Altfel spus, nava amiral a Marinei Militare române este atât de bună, ori compania britanică într-atât de competentă, încât acelaşi motor a fost schimbat de două ori, în mai puţin de un an de zile, distracţie care ne-a costat per total peste 500.000 de euro. Una peste alta, nava de răzvoi ajunsă un soi de copaie amiral a marinei române, după trecerile sale infinit mai dese pe la "service", decât prin misiuni, ca o ţară NATO ce suntem, mai are puţin şi începe să valoreze echivalentul greutăţii sale în aur, la sutele de milioane de euro care înseamnă acum afacerea fregatelor româneşti.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218