REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.7° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20.7° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Accesul autovehiculelor cu masa de 3,5 tone, complet interzis pe Podul Agigea. Bola: "Ne aşteptam la această decizie"

Accesul autovehiculelor cu masa de 3,5 tone, complet interzis pe Podul Agigea. Bola: "Ne aşteptam la această decizie"

Replica API 11 octombrie 2013 | 00:00 250

Veşti proaste pentru şcolari şi navetişti

Veşti proaste pentru şcolari şi navetişti

Accesul elevilor şi navetiştilor pe Podul Agigea va fi în continuare interzis. Consilierii judeţeni, reuniţi în şedinţă pe data de 3 octombrie, au adoptat o hotărâre privind transportul elevilor şi navetiştilor pe Podul Agigea, prin care maşinile de transport de călători şi de elevi de peste 3,5 tone vor putea circula pe Podul Agigea. Navetiştii şi elevii au aşteptat aşteaptă intrarea în vigoare a hotărârii CJC, potrivit căreia se stabileşte ca vehiculele cu greutate mai mare de 3,5 tone să poată traversa podul fără nici o restricţie. Hotărârea urma să intre în vigoare de miercuri, însă, potrivit ultimelor directive ale Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), aceasta nu va fi pusă în aplicare.

Prefectul Eugen Bola a lămurit situaţia pentru Replica: "A fost şi ordinul domnului ministru Şova. Ne aşteptam la această veste din partea CNADNR, de anulare a hotărârii Consiliului Judeţean, care era benefică pentru locuitori şi pentru economie. Dar, pentru că discutăm de un pod de importanţă naţională, CNADNR, în calitate de administrator al podului, a reanalizat datele şi a comunicat astăzi că nu se poate circula cu autovehicule cu masa mai mare de 3,5 tone. Ne pliem pe decizia CNADNR şi căutăm soluţii pentru îmbunătăţirea situaţiei. Săptămâna viitoare, nu ştiu exact când, este vorba de acea gabară care va ajuta la transportul tirurilor sau al altor autovehicule de mare tonaj". Consiliul Judeţean se arăta încrezător în privinţa adoptării hotărârii din data de 3 octombrie. Informaţia a fost furnizată miercuri de purtătorul de cuvânt al instituţiei, Gabriel Diceanu, care declarase pentru Replica: "Sunt discuţii pozitive între CNADNR şi Consiliul Judeţean în acest sens. În principiu, hotărârea intră în vigoare în câteva zeci de ore şi este doar o chestiune de comunicare între cele două instituţii". La sfârşitul lunii septembrie, directorul CNADNR susţinea că, la acel moment, cablurile se rup tot timpul, iar atunci când o hobană este ruptă, automat intervine o înclinare. Neaga declara atunci: "Ultima avertizare a fost în 2011, când am văzut o primă expertiză. Atunci degradarea însemna ruperea a trei fire pe săptămână. La sfârşitul anului, ruperea firelor a însemnat 18-20 de fire pe săptămână, deja un prim semnal de alarmă. În momentul actual progresul ruperii firelor este semnificativ. Ruperea nu este unitară. Există patru hobane chiar aproape de pilonul central care sunt într-o stare de rupere mai agresivă, doar acolo este problema mare". CNADNR a încredinţat acţiunea de monitorizare a Podului Agigea SRL-ului Viaponte Rom, o asociere de firme cu sedii în Lisabona şi Bucureşti şi care desfăşoară afaceri cu statul român. Vlad Ilie Chiotan, unul dintre administratorii societăţii Viaponte Rom, a declarat în cadrul întâlnirii de la Constanţa cu premierul Victor Ponta: "Situaţia podului este una serioasă. Noi am făcut doar monitorizare de un an de zile, mai exact din iulie 2012, şi încercări de predicţie a ceea ce se va întâmpla în baza contractului încheiat cu CNADNR. Dacă era riscant să se circule, nu eram pe pod. Starea de degradare este avansată, adică firele hobanelor sunt rupte în diferite proporţii semnificative".

Contactat de Replica, Vlad Ilie Chiotan confirmă faptul că actualele decizii privind Podul de la Agigea îngreunează procesul de reabilitare: "Noi am spus atunci, referitor la cele patru hobane aflate în stare avansată de degradare, că este nevoie de interzicerea completă a traficului pentru o perioadă de două luni. Nu s-a aprobat această propunere şi a fost aleasă altă decizie, cea de acum. Pe mine nu mă privesc lucrările la pod, ci monitorizarea şi, în această calitate, vă spun că de când a fost luată această decizie nu au mai apărut alte probleme, mai grave".

Joi, prefectul Eugen Bola îndemna la calm, pentru că "nu suntem la Apocalipsă aici" şi a declarat pentru Replica: "Dacă un hoban se rupe, senzorii vor semnala situaţia. În aceste condiţii, traficul va fi interzis cu desăvârşire"! Podul Agigea este considerat drept o bombă cu ceas, pentru că patru hobane chiar aproape de pilonul central sunt într-o stare agresivă de rupere. Podul a fost inclus în proiectul Reabilitarea a 10 Poduri Strategice în Zona Dobrogea, Lot 3 Reabilitare pod pe DN 39, km 8+988 la Agigea - Acord de Împrumut nr. 33.391, încheiat între Guvernul României şi BERD. Constructorul lucrării este societatea Bilfinger Baugesellschaft m.b. H, iar proiectantul şi consultantul lucrării este Louis Berger Group Inc. Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), valoarea certificată a lucrărilor la data de 24.09.2013 (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 EURO (fără TVA).

Marius VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367