REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.8° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
10.8° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Activități de educație financiară, la Liceul „George Călinescu”

Activități de educație financiară, la Liceul „George Călinescu”

Replica API 4 martie 2021 | 00:00 2309

În perioada 22 februarie – 4 martie, Biroul de educație financiară, muzeu și comunicare, din cadrul Sucursalei Regionale Constanța a Băncii Naționale a României, a derulat acțiuni online de educație financiară la Liceul Teoretic „George Călinescu“. Inițiat în anul 2011 de Banca Naţională a României, „Să vorbim despre bani și bănci“ este un proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, în baza protocolului de colaborare.

Activitățile, la care au participat atât elevii de gimnaziu, cât și liceenii, alături de profesorii diriginți, s-au desfășurat online, pe platforma Google Meet, au durat 60 de minute şi au fost susținute de toate cele trei reprezentante ale Biroului de educație financiară, muzeu și comunicare din cadrul Sucursalei Regionale Constanța a BNR, doamna Nicoleta Istrate Scrădeanu - șef birou și doamnele Raluca Maria Sandi și Monica Ramona Comșa.

Prin aceste proiecte dedicate educaţiei financiare la nivelul învăţământului preuniversitar, se urmăreşte însuşirea de către elevi a unor noţiuni economice de bază şi a unui vocabular financiar-bancar, formarea unor abilități și deprinderi legate de economisire, credit, bugetul familiei/bugetul personal, investiții etc. Principalele tematici educaţionale promovate sunt: istoria monedei naţionale, viaţa bancnotelor, nevoi şi dorinţe, inflaţie si deflaţie.

Atât elevii, cât şi profesorii liceului au participat activ la discuţiile din urma prezentărilor, oferind astfel un feedback pozitiv, deoarece activitățile au fost extrem de interesante, captivante, educative și utile.

Iată câteva impresii ale profesorilor și elevilor participanți:

„Materialul prezentat (ppt şi film) a fost foarte bine realizat, de calitate, plin de informații prezentate în mod accesibil elevilor”.

„Subiectele abordate și modul de desfășurare a activității au fost apreciate de elevi”.

„Modul empatic de relaționare a coordonatoarei activității a fost apreciat de către elevi și a creat un climat prietenos, care a încurajat dialogul”.

„Mie mi-a plăcut, și mi-a schimbat viziunea despre bani”.

„Doamna de la BNR ne-a dat informații despre bani care ne pot ajuta pe viitor”.

„Foarte interesant, abia aștept următoarea întâlnire!”

„Ora cu doamna a fost o lecție foarte deschisă despre bani și valoarea lor. Sfaturile personale ale doamnei m-au ajutat să îmi schimb viziunea față de bani. Așteptăm cu nerăbdare următoarea oră!”

În total, în cele 2 săptămâni, s-au desfășurat 25 de activități la care au participat 568 de elevi.

A.F.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369