REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.1° ConstanÈ›a Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
17.1° ConstanÈ›a Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

ACUZAŢII GRAVE: La şcoala numărul 16 din Constanţa, copiii cu ADHD sunt lăsaţi repetenţi

ACUZAŢII GRAVE: La şcoala numărul 16 din Constanţa, copiii cu ADHD sunt lăsaţi repetenţi

Replica API 9 februarie 2013 | 00:00 578

Părinţii reclamă, directorul neagă

Părinţii reclamă, directorul neagă

Părinţii copiilor cu ADHD de la Şcoala cu clasele I - VIII numărul 16 Constanţa susţin că au ajuns în pragul disperării. Elevii nu sunt înţeleşi de către cadrele didactice, au note scăzute la purtare, întucât deranjează orele de curs, şi au ajuns chiar în pragul repetenţiei. Însă, directorul unităţii de învăţământ neagă acuzaţiile, spunând că elevii cu sindrom ADHD au curriculum adaptat.

Situaţie disperată pentru părinţii unor copii, elevi ai Şcolii cu clasele I-VIII numărul16 din Constanţa. Micuţii au sindromul ADHD, motiv pentru care, potrivit simptomatologiei, nu au stare, sunt agitaţi sau vorbesc în timpul orei. Chiar dacă pot crea situaţii neplăcute, copiii au nevoie de înţelegere şi susţinere din partea cadrelor didactice, ceea ce nu prea se întâmplă, potrivit părinţilor. Spre exemplu, o mămică susţine că a ajuns la capătul puterilor şi nu mai ştie ce să facă. "Am un copil cu ADHD care, din păcate, profesorii nu înţeleg comportamentul lui, punând totul pe seama lipsei de educaţie. Are certificat de orientare şcolară în care se specifică curiculum adaptat, dar degeaba, profesorii nu fac aşa ceva. Are mediile mai mici, este lăsat corigent, ajungând chiar în situaţia de repetenţie, dacă se va continua astfel. Trebuia să i se facă acel curriculum adaptat, ceea ce nu s-a întâmplat şi sunt disperată. Este adevărat că deranjează orele, este agitat, vorbeşte în timpul orelor, profesorii nu suportă treburile acestea şi de aici au plecat toate problemele", a declarat, pentru "Replica", o mămică a unui elev al Şcolii numărul 16 Constanţa. Aceasta susţine că a vorbit cu directorul unităţii de învăţământ, care a promis că va discuta cu profesorii. Însă, contactată de către reporterii cotidianului "Replica", Daniela Penu, directorul unităţii de învăţământ, a declarat că nu este adevărat, din contră, copiii cu ADHD prezenţi în unitatea de învăţământ au curriculum adaptat şi sunt trataţi cu grijă. "Avem profesori de sprijin care lucrează cu copiii şi au un curriculum adaptat. Se lucrează cu ei, diferenţiat. Nu sunt marginalizaţi, nu li se scade nota la purtare, ţinem legătura cu părinţii. Nu am cunoştinţă de existenţa unor plângeri, am discutat cu părinţii şi noi încercăm să avem cele mai bune rezultate cu aceşti copii, sunt integraţi în colectivele noastre", a spus Daniela Penu. Menţionăm că sindromul hiperkinetic cu deficit de atenţie (THDA sau ADHD ) este o tulburare de comportament care se manifestă prin deficit de atenţie şi dificultăţi în desfăşurarea unei sarcini. ADHD este frecvent întâlnită, debutează în copilarie, dar poate persista şi la vârsta adultă. Simptomele se împart în trei categorii: lipsa atenţiei, hiperactivitate şi impulsivitate, putând surveni şi în formă combinată.

Liliana CHIRU

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218