REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.5° Constanța Joi, 12 Sept. 2024
Anul XX Nr. 6850
20.5° Constanța Joi, 12 Septembrie 2024 Anul XX Nr. 6850
 

Administrația Canalelor Navigabile bagă 1 miliard de lei în protecția malurilor

Administrația Canalelor Navigabile bagă 1 miliard de lei în protecția malurilor

Andreea VLAICU 8 august 2024 | 00:00 2763

Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile” scoate la licitație un contract de peste 1 miliard de lei. Este vorba despre lucrări de protecție a malurilor în cadrul proiectului „Modernizarea canalelor navigabile ale Dunării: Canal Dunăre – Marea Neagră și canal Poarta Albă – Midia Năvodari, în vederea creșterii siguranței navigației”. Licitația va avea loc pe data de 30 septembrie, anul acesta.

Administratia Canalelor Navigabile baga 1 miliard de lei in protectia malurilor Canalul Dunăre – Marea Neagră

Canalele navigabile ale Dunării: Canal Dunăre – Marea Neagră și canal Poarta Albă – Midia Năvodari vor fi modernizate. Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile” a scos la licitație contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor. 

Contract de peste 1 miliard de lei

Valoare megacontractului se ridică la 1.209.984.150,73 lei fără TVA. Suma va fi oferită prin Fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027. Durata estimată este de 71 de luni, echivalentul a aproape 6 ani, din care 11 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție. Firma contractată va trebui să elaboreze și să obțină documentații și autorizația de construire, cât și studiile topografice, batimetrice, geotehnice. Aceasta va fi nevoită să ofere și asistență tehnică din partea proiectantului, dar și execuția propriu-zisă a lucrărilor. 

Administratia Canalelor Navigabile baga 1 miliard de lei in protectia malurilor Canalul Poarta Albă - Midia Năvodari

Canalul Dunăre – Marea Neagră, inaugurat acum 40 de ani

Potrivit datelor din caietul de sarcini, Canalul Dunăre - Marea Neagră a fost inaugurat în 1984 și are o lungime de 64 de kilometri. Canalul Poarta Albă, Midia Năvodari în 1987 și are o lungime de 27 km. Canalul Dunăre - Marea Neagră este încadrat drept construcție de clasă deosebită (clasa II) pentru că asigură alimentarea cu apă a Centralei Nucleare de la Cernavodă. În acordul European privind marile căi de navigație de la Geneva 1996 este definit drept cale navigabilă de importanță europeană. Canalul Poarta Albă - Năvodari este de importanță medie.

Principalele mărfuri care se transportă pe cele două canale sunt produse de balastieră și carieră, nisip, minereuri, materiale de construcții, cereale, cocs, cărbune combustibili, materii prime diverse, produse semi prelucrate din industria lemnului și metalurgică.

Date despre Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile”

Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile” este o societate înființată în anul 2018, cu obiectul de activitate „Activități de servicii anexe transportului pe apă”. În anul 2023, firma a raportat o cifră de afaceri de 86.164.145 de lei, profit de 15.987.121 de lei, dar și datorii în valoare de 10.612.409 de lei, cu 408 angajați.

Administratia Canalelor Navigabile baga 1 miliard de lei in protectia malurilor Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile” SA Constanța

Așadar, așteptăm să vedem ce firmă se vor „bate” pentru contractul bănos scos la licitație de către Compania Națională „Administrația Canalelor Navigabile”.
 

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
tara nu s-a mai facut nimic de 34 de ani si acum in ceasul al 15 lea dupa ce s-au prabusit malurile nu au mai avut de ales si au trebuit sa dea niste bani de reparatii inca un exemplu de nesimtire si incompetenta a conducerii psdnl a tarii de 34 de ani inca ceva ce trebuia facut din urma cu 30 de ani din vremea mineriadelor ca foarte multe altele si se va face acum cu o intarziere de 30 de ani
3
0
A trebuit sa se prabuseasca malul canalului pe partea localitatii Cumpana, ca sa realizeze toti factorii implicati (ACN + Ministerul Transporturilor) ca, de fapt, administratorul canalului avea obligatia de a verifica stadiul malurilor si de a efecuta PERIODIC lucrari de intretinere si consolidare, dupa caz. Malul acela s-a surpat din cauza unor pungi de apa provenite de la izvoarele subterane, pungi care ani de zile s-au acumulat si care, nefiind drenate, apa a sapat si a sapat pana cand intr-un final a iesit la suprafata. Nu au treaba casele din zona. Sunt la foarte mare distanta de canal, intre case si canal fiind o strada foarte lata, 3 sau 4 taluzuri, drumul de pe marginea canalului si abia apoi canalul propriu-zis. Daca era din cauza caselor, inseamna ca malul din zona localitatii Navodari trebuia sa fie cazut tot. Acolo sunt BLOCURI, nu case, insirate pe sute de metri, la o distanta mult mai mica de canal fata de cele din Cumpana.
2
0
Va fi dat un shrpitz de ciment inchegat cu zer de oaie , oleaca de lapte praf de capra si smarcaz de m4k1doanca nesp4lata
9
0
Baga, baga. Trage, trage.
2
0

REPLICA


LOTO

6/49
45392992837
5/49
21611183534
joker
9354533275