REPLICA ONLINE CONSTANTA

5.9° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
5.9° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Administratia locala vrea sa transforme zona Peninsulara in Mamaia II

Administratia locala vrea sa transforme zona Peninsulara in Mamaia II

Replica API 1 martie 2011 | 00:00 136

In timp ce in Portul turistic se contureaza o marina cu 300 de locuri,

In timp ce in Portul turistic se contureaza o marina cu 300 de locuri,

Turism la foc continuu. Asta îşi doreşte administraţia locală în zona Peninsulară. Primăria Constanţa are, astăzi, aprobat proiectul de reabilitare a obiectivelor de interes metropolitan. În acest proiect este inclusă şi zona Peninsulară pe care Primăria Municipiului Constanţa vrea s-o "conecteze" cu Piaţa Ovidiu printr-un "sistem Amfiteatru" care să permită un acces rapid în Portul Tomis şi în zonele limitrofe. O mare parte din infrastructura de apă şi canalizare este în curs de licitaţie. Edificiul Roman cu Mozaic va fi consolidat, Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie a intrat în reparaţii capitale, iar Consiliul Judeţean împreună cu Primăria Constanţa urmează să constituie o comisie care va demara proiectul de refacere a zonei Peninsulare.

Scopul comisiei este acela de a analiza fiecare casă, de a discuta cu fiecare proprietar în parte astfel încât clădirile care astăzi stau să cadă să fie reabilitate, iar zona Peninsulară să fie transformată în a doua staţiune, după Mamaia, pentru Constanţa. "Comisia urmează să fie stabilită prin decizia Consiliului Judeţean Constanţa. Ştiu doar că voi face parte din acel comitet. Consiliul Judeţean a început proiectul de reabilitare a Muzeului de Istorie, urmează Edificiul Roman cu Mozaic şi, uşor, uşor vrem să luăm la mână fiecare imobil. Până atunci, cu sau fără această comisie, îmi văd în continuare de proiectele europene de refacere a falezei, de refacere a străzilor din zona Peninsulară, a Pieţei Ovidiu, proiecte pe care vrem să le implementăm cu succes. Orice acţiune conjugată cu aceste proiecte este salutară. Dacă ar depinde de noi, proiectele europene ar fi finalizate cât mai repede, dar depind de termenele legale de achiziţii publice şi, după cum ştiţi, nu există licitaţii fără contestaţii, iar proiectele PID sunt depuse la ADR unde sunt evaluate, apoi la Autoritatea de Management şi abia după aceea se ajunge la semnarea contractelor de finanţare. Noi încă aşteptăm semnarea primului contract de finanţare pentru parcarea etajată de la Spitalul Judeţean, proiect depus din luna octombrie", a declarat, pentru "Replica" de Constanţa, viceprimarul Decebal Făgădău. Cât despre Portul Tomis, aflat în administrarea Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, se poate observa cu ochiul liber unde s-au investit bani şi unde nu. Digul din port a fost consolidat, iar în prezent se construieşte de zor la o parcare destul de mare şi la un spaţiu modern pentru ambarcaţiuni. "Ca reprezentant al administraţiei locale vreau să spun că mă bucură foarte mult investiţia din Portul Tomis şi este o investiţie normală pentru un oraş la malul mării. Mi-aş dori să mai avem încă 4-5 asemenea Marine pe raza municipiului Constanţa. Un oraş la mare trebuie să fie plin de locuri de andocare pentru nave de pasageri, pentru iahturi, pentru bărcuţe, pentru agrement, pline cu terase, aşa cum este, de exemplu, Barcellona cu Portul Olimpic. Croaţia este toată dantelată şi plină de locuri din acestea normale pentru un oraş aflat la malul mării. Lucrurile s-au schimbat foarte mult în Portul Tomis şi îmi place tare mult cum au amenajat", susţine Făgădău.

Cine investeşte în Portul Tomis?

Firma Sisteme Internationale de Afaceri - administrată de controversatul Valentin Gheorghe Ionescu, alături de asociaţii Alina Gabriela Ionescu, Gabriela Porancea, Virgil Berariu şi Masterjob LTD - a pus stăpânire, în 2004, pe două hectare de teren ale Portului Turistic Tomis, care aparţin domeniului privat al statului. Portul Tomis a fost închiriat, în schimbul sumei de 2605 euro/lună, pe o perioadă de 17 ani, pe vremea când Gheorghe Moldoveanu era director al Companiei Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Aceste demers a fost făcut în baza contractului nr. 3849/2004, prin intermediul căruia afaceristul Ionaşcu s-a angajat să amenajeze digurile şi cheiurilor ce delimitează Portul Turistic Tomis. Conform proiectului de modernizare, se urmăreşte mărirea capacităţii de primire a ambarcaţiunilor de agrement, precum şi amenajarea edilitară a zonei. Conform contractului, trebuie realizate apuntamente pentru acostarea ambarcaţiunilor, mijloace de amaraj, dotări cu prize de apă şi electricitate, plan înclinat şi biga de ridicare/coborâre a ambarcaţiunilor, spaţii pentru depozitare temporară, spaţii pentru gararea pe timp de iarnă a navelor, parcări auto. După finalizarea proiectului, în Portul Tomis vor putea fi ancorate peste 300 de ambarcaţiuni.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614