REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.1° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.1° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Agitaţie pe nava Flaminia: proprietarul a început să-şi mute containerele

Agitaţie pe nava Flaminia: proprietarul a început să-şi mute containerele

Replica API 7 iunie 2013 | 00:00 428

Exclusiv

Exclusiv

Agitaţie în Portul Constanţa! Pe MSC Flaminia, sub pavilion german, aflată în Dana UMEX din Portul Constanţa, proprietarul a început să mute o parte din containere. Surprizele nu au întârziat să apară. Un container s-ar fi spart, iar în interior s-ar afla... carne alterată! Resturile de carne căzute din container ar fi fost adunate deja în câţiva saci. Poliţia, jandarmii, reprezentanţii Gărzii de Mediu, reprezentanţii Agenţiei pentru Protecţia Mediului, au demarat deja o anchetă în acest caz. Prefectul Constanţei, Eugen Bola, care coordonează Comandamentul de Urgenţă în acest caz, spune că aşteaptă un raport scris de la inspectorii aflaţi în control. "Am mai multe informaţii şi aşteptăm să le verificăm. Aştept un raport oficial", a spus Bola.

Deşi a fost primită în Portul Constanţa, Nava Flaminia aştepta toate aprobările pentru a fi decontaminată de deşeurile periculoase şi reparată la Şantierul Naval Daewoo Mangalia, după ce a luat foc în largul Oceanului Atlantic, în 2012. Autorităţile române au făcut celulă de criză, accesul în Dana UMEX este restricţionat, şi au luat la puricat nava, investigând cele aproximativ 120 de containere cu resturi de deşeuri care au mai rămas în magaziile incendiate. "Verificarea Navei Flaminia se face zilnic, în permanenţă, de către inspectorii Gărzii de Mediu. Azi am participat şi eu la verificare. Proprietarul navei a demarat operaţiuni în incinta navei. Am înţeles că mută containerele dintr-o parte în alta. Pentru lucrul acesta nu are nevoie de autorizaţie. Mutarea containerelor are loc pe teritoriul german şi nu pe teritoriul României. Containerele aflate la bordul navei sunt distruse în proporţie de 90%, în urma unor explozii. Supervizarea la navă se face de către Garda de Mediu şi celelalte instituţii ale statului. Sarcina mea principală este aceea de a verifica pe toată perioada descărcării să nu fie poluat aerul, apa şi solul. La acest moment nu există autorizaţie pentru demararea operaţiunilor de descărcare a navei. În momentul în care toate formalităţile vor fi gata, va avea loc şi descărcarea, nu hotărâsc eu când se va întâmpla acest lucru. Proprietarul poate să-şi mute containerele în interiorul navei, pentru că este pe teritoriul german, ar fi o problemă în momentul în care ar descărca deşeurile pe teritoriul României. Asta ar însemna o operaţiune de descărcare care trebuie să se desfăşoare în condiţiile legii", a declarat, pentru "Replica", Marian Rîşnoveanu, directorul Gărzii de Mediu Constanţa. Menţionăm că perimetrul în care se află ancorată nava germană MSC Flaminia este monitorizat non-stop, precum un obiectiv de importanţă strategică. Vom reveni.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614