REPLICA ONLINE CONSTANTA

19° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
19° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Aliss Andreescu: "Rezultatele la bacalaureat nu sunt dezastruoase, ci realiste"

Aliss Andreescu: "Rezultatele la bacalaureat nu sunt dezastruoase, ci realiste"

Replica API 17 septembrie 2011 | 00:00 199

Generalul de la ISJ a dat ochii cu presa

Generalul de la ISJ a dat ochii cu presa

Inspectorul general şcolar, Aliss Andreescu, a susţinut, în sfârşit, o conferinţă de presă prin care a vrut să aducă la cunoştinţă schimbări care au avut loc la nivelul inspectoratului, dar şi strategiile pe care profesorii le vor folosi pentru a evita un alt dezastru la examenele naţionale, dar şi la examenul de bacalaureat. A vorbit în cadrul conferinţei despre situaţia încadrărilor cadrelor didactice în sistem, despre pregătirea elevilor pentru noul an şcolar, dar şi despre considerentele privind modul de desfăşurare a examenelor naţionale. "Rezultatele la bacalaureat nu sunt dezastruase, ci realiste. Promovabilitatea la bac a fost scăzută din cauza schimbărilor din sistem, dar şi a slabei pregătiri a cadrelor didactice", a spus, vineri, Andreescu.

Inspectorii şcolari au început deja să ia la "purificat" unităţile şcolare pentru a se constata dacă funcţionează conform normelor în vigoare. "Acest an şcolar vine în continuarea anului trecut, având în vedere că am derulat examenele naţionale, de bacalaureat în cele două sesiuni, şi examenele de titularizare. În acest an şcolar, încă din prima zi, având datele de la Direcţia de Sănătate Publică referitoare la autorizaţiile sanitare, am vrut să verificăm în ce măsură şcolile sunt în stare de funcţionare, dacă sunt pregătite pentru a se desfăşura un proces educaţional optim", a spus inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Constanţa, Aliss Andreescu. În urma verificărilor s-a constatat că problemele care au existat anii trecuţi, de exemplu, la şcoala din Codu Văi din localitate Albeşti, au dispărut. "Încă din prima zi, fiecare coleg din ISJ a mers în monitorizare, fiecare în sectoarele stabilite în mediul rural, în special, pentru că acolo avem un număr mai mare de unităţi şcolare care nu au autorizaţie sanitară. Ne-am propus să mergem nu numai în şcolile care arată foarte bine, ci şi în şcolile care sunt în renovare, în construcţie, şcoli care pentru moment nu-şi pot desfăşura activitatea. Anul trecut au fost multe informaţii despre disfuncţionalităţile care s-au întâmplat în urma proiectării planului penru construirea noii locaţii de învăţământ de la Cotu Văii. Am vizitat şcoala, care este situată în fostul cămin cultural, are tot ce-i trebuie, mai puţin mobilier, care este uzat. Prin grija colegilor din sistem am luat măsurile necesare pentru a găsi elevilor de aici mobilier nou", a precizat Andreescu. "Reducerea absenteismului este o problemă care ne preocupă pe toţi. Deja am stabilit câţiva paşi pentru o strategie la nivelul judeţului nostru pentru a preveni şi monitoriza absenteismul, atât la elevi, cât şi la cadrele didactice. Sperăm să nu se întâmple acest lucru, dar noi ştim că mai sunt astfel de fenomene. Există o dependenţă şi corelaţie între prezenţa elevilor la cursuri, ale profesorilor şi eficienţa rezultatelor pe care le măsurăm prin examenele naţionale. Din această perspectivă, pot să vă spun că profesorii au un instrument pe care deja îl ştiţi, şi anume planificări pentru toate specialităţile, la care au muncit peste 2.500 cadre didactice, aprobate în comisia de disciplină. Toate aceste planificări vor fi corelate cu programa şcolară care trebuie respectată cu sfinţenie", a mai spus Aliss Andreescu.

Rezultatele de la examene "se raportează şi la nivelul de pregătire al profesorilor"

O altă problemă care se va avea în vedere, începând cu anul acesta, este evaluarea elevilor. "Am constatat că elevii nu ştiu să descifreze un text. La orice disciplină există un text şi trebuie să recunoaştem că elevii nu ştiu întotdeauna să facă o analiză de text, ce să facă atunci când îl citesc. Elevul de clasa a XII-a trebuie să-şi dezvolte competenţele de înţelegere şi interpretare a unui text, iar profesorul să renunţe la a-şi preda lecţia în mod clasic, şi să încerce să realizeze o interactivitate cu elevii", a mai spus inspectorul general. Aliss Andreescu a vorbit în cadrul conferinţei şi despre examenele naţionale, făcând câteva precizări asupra modului în care acestea s-au desfăşurat la nivelul judeţului Constanţa. "Pentru prima dată în judeţul Constanţa, la examenele naţionale a existat un program informatic de tragere la sorţi a comisiilor de examen, în aşa fel încât nu a fost nici un fel de suspiciune asupra membrilor comisiei, nici un fel de subiectivitate. Despre rezultatele de la bacalaureat, nu le pot considera dezastruoase, În măsura în care, în acest an şcolar au fost foarte multe activităţi, schimbări pot spune că sunt realiste. Tot ceea ce s-a făcut, instrumentele pe care le-am adus în sprijinul acestor examene ne susţin acest principiu şi strategie educaţională", a precizat Andreescu. Una din cauzele pentru care promovabilitatea la bacalaureat a fost scăzută se raportează la nivelul de pregătire al profesorilor. "Evaluarea elevilor este dată de nivelul de pregătire al cadrelor didactice. Un profesor trebuie să-şi îmbunătăţească vocabularul, să se informeze, să cunoască metodele de predare. Una din cauze se raportează şi la nivelul de pregătire al profesorilor. Profesorii trebuie să fie mai bine pregătiţi, ei trebuie să se prezintă la cursurile de formare profesională în continuare, să-şi susţină gradele didactice. Poţi să fii un profesor bine pregătit şi să ai metodă de predare mai puţin bună. Profesorii vor fi evaluaţi în timp, în mai multe etape şi vor primi calificative şi, în funcţie de acestea, se va hotărî dacă rămân la catedre sau nu. Ne interesează în mod special cum munceşte profesorul cu elevul care are dificultăţi în învăţare", a mai precizat Aliss Andreescu. Cât despre examenul de titularizare şi posturile care au rămas neocupate, în mediul rural, inspectorul şcolar de specialitate, Margareta Constantin a precizat: "Comparativ cu anul trecut, ocuparea cursurilor didactice a fost cea mai bună anul acesta. Au rămas totuşi, 20 posturi de învăţător neocupate, 8 posturi de educator şi 4 posturi neocupate pentru profesori de limba turcă. Căutăm, însă, soluţii în acest sens".

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102