REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
20.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Amazon şi Apple sunt cele mai valoroase branduri din lume

Amazon şi Apple sunt cele mai valoroase branduri din lume

Replica API 24 iunie 2021 | 01:46 623

Amazon şi Apple sunt în 2021 cele mai valoroase branduri din lume dar mărcile din China ocupă poziţii din ce în ce mai ridicate în top, depăşindu-le pe cele europene, conform clasamentului realizat de firma de consultanţă Kantar, transmite Reuters.

Amazon, companie înfiinţată în 1994 de Jeff Bezos, rămâne cel mai valoros brand global, cu o valoare estimată la 684 miliarde de dolari, fiind urmată de Apple, înfiinţată în 1976, cu 612 miliarde de dolari, şi Google, cu 458 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Pe locul cinci se află gigantul chinez de social media Tencent, iar pe locul şapte este Alibaba, echivalentul chinez al Amazon.

"Brandurile din China înregistrează progrese semnificative deoarece din ce în ce mai multe companii sunt interesate să se dezvolte din punct de vedere tehnologic şi să-şi demonstreze capacităţile de a se alinia tendinţelor majore de pe piaţa chineză şi globală", a apreciat Graham Staplehurst, director în cadrul Kantar.

Cinci branduri şi-au dublat valoarea: giganţii chinezi din domeniul comerţului electronic Pinduoduo şi Meituan, producătorul de lichior Moutai, TikTok şi Tesla.

Tesla, înfiinţată în 2003, a fost brandul cu cea mai rapidă creştere şi cel mai valoros din sectorul auto, valoarea sa a crescut în ritm anual cu 275%, la 42,6 miliarde de dolari, arată datele Kantar.

Principalele branduri din China şi-au consolidat dominaţia asupra celor din Europa: 14% dintre principalele 100 de branduri sunt din China, în creştere faţă de 11% în urmă cu un deceniu, în timp ce pentru brandurile europene procentul este de 8%, în scădere de la 20% în urmă cu un deceniu.

Principalele branduri din Europa sunt grupul francez Louis Vuitton (locul 21) şi firma germană de software SAP (locul 26). Singurul brand britanic de pe listă este

Vodafone (locul 60).

Dominante sunt brandurile din SUA, în condiţiile în care 74% dintre principalele 100 de branduri sunt din această ţară.

Conform datelor Kantar, valoarea totală a principalelor 100 de branduri globale este de 7.100 miliarde de dolari, scrie Agerpres.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102