REPLICA ONLINE CONSTANTA

14.4° Constanța Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
14.4° Constanța Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

Amenzi pentru furnizorii de energie electrică: Nu au aplicat plafonarea!

Amenzi pentru furnizorii de energie electrică: Nu au aplicat plafonarea!

Replica API 23 ianuarie 2022 | 23:05 1257

Val de controale la furnizorii de energie electrică! De la începutul anului, în contextul sutelor de reclamații împotriva furnizorilor de energie, inspectorii din cadrul Protecției Consumatorilor au efectuat mai multe controale, în urma cărora au fost aplicate sancțiuni în valoare de peste 600.000 lei.

foto: rtv.net

Tot mai mulți români au făcut acuzații, de la începutul anului, privitoare la furnizorii de energie. Nici constănțenii nu au lăsat treburile așa și au făcut zeci de sesizări la adresa acestora. În acest context, a fost înființat Comandamentul pentru Energie, structură creată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), ce a făcut mai multe controale în urma cărora au fost aplicate sancțiuni drastice. Precizăm faptul că sancționate au fost sediile centrale ale firmelor, nu filialele din județe.

72 de operatori economici, amendați

În perioada 6-13 ianuarie 2022, comisarii ANPC au controlat 72 de operatori economici, din întreaga țară, cu unul sau mai multe puncte de lucru, la 27 dintre aceștia, constatându-se abateri. Au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 450.000 lei, la care s-au adăugat 4 propuneri de încetare a practicilor comerciale incorecte în raport cu consumatorii și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Alte 22 de acțiuni de control realizate de inspectorii Protecției Consumatorilor

După data de 13 ianuarie, Comandamentul pentru Energie a mai făcut alte 22 de acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici. Ca atare, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Care sunt furnizorii amendați

Operatorii economici verificați până în acest moment, fără a fi controlate încă toate de puctele de lucru ale fiecăruia, au fost: Cez Vânzare SA, Distrigaz Sud Rețele, Engie România, RCS & RDS SA, Enel Energie Muntenia, Electrica Furnizare SA, Digi Energy, Pado Group Infrastructures SRL, E.On Energie Romania SA, Euro Seven Industry Srl, Restart Energy One SRL, Gaz Vest, Megaconstruct SA, Gazmir Iasi SRL, Grenerg SRL, Res Energy Solutions SA, Distrigaz Vest SA, CPL Concordia Romania SRL, Cis Gaz SA, Speakover Romance SRL, Premier Energy SRL, Gaz Nord Est Hârlău, Prisma Serv Company SRL, Gaz Est SA, Prisma Gaz SRL, Mvm Trade Energy Plus SRL, Nova Power, Electric & Gaz Power Trade SRL, SST Group Transilvania SRL și Nord Gaz SRL.

Comandament pentru Energie

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022. În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică și gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamație online sau în scris. Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziția consumatorilor din toată țara un număr de telefon și o adresă de e-mail dedicate.

Care sunt abaterile contestate

Dintre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC au fost: nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021; tabelul privind consumul energie electrică, de pe site-ul companiei nu cuprinde consumul zilnic de referință, inclusiv marja de 10%; informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea; nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor; nerespectarea termenului de răspuns la solicitarile petenților de încheiere a contractelor de furnizare pentru energie electrică și gaze naturale, punând consumatorii în situația de a nu cunoaște statusul contractului o perioadă de până la 60 de zile; contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate; diferențe de preț între 2 notificări privind prețul emis de operatorul economic unui consummator; împiedicarea, sub orice formă a comisarilor ANPC de a exercita atribuțiile de serviciu: nerespectarea termenului de răspuns; procedură nesigură; operatorul economic nu s-a asigurat că notificările privind majorările de preț au fost primite de consumatori; practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative; furnizarea de energie electrică, fără licență; nerespectarea termenului de facturare și facturarea pe două luni; informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea.

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
enel vrea 1.328 lei pe kwh.ce plafonare la 0,8 lei,nu au auzit!
0
2

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102