REPLICA ONLINE CONSTANTA

20.7° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20.7° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

ANAF a derulat campanii pentru susţinerea conformării voluntare şi a rambursării rapide a TVA

ANAF a derulat campanii pentru susţinerea conformării voluntare şi a rambursării rapide a TVA

Replica API 27 martie 2020 | 00:00 661

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a desfăşurat campanii în rândul contribuabililor care au solicitat rambursarea de TVA, pentru a fi pregătite cu rapiditate compensările şi restituirile de taxe, necesare în derularea procedurii de rambursare, conform unui comunicat al instituţiei.

ANAF menţionează că tratează cu maximă operativitate solicitările contribuabililor, în special în cazul agenţilor economici care au de primit TVA, în vederea asigurării acestora fluxul de capital necesar continuării activităţii.

Totodată, în vederea creşterii conformării voluntare, specialiştii ANAF au derulat o campanie în rândul contribuabililor semnificativi ca pondere a sumelor declarate şi achitate la bugetul general consolidat, aceştia fiind întrebaţi cu ce probleme de ordin fiscal se confruntă în această perioadă.

Spre exemplu, prin campania ANAF derulată la nivelul Direcţiei Generale a Marilor Contribuabili au fost contactate companiile care contribuie cu 70% din veniturile încasate de către instituţie.

Potrivit ANAF, ponderea veniturilor colectate la nivelul DGAMC reprezintă 45% din totalul veniturilor bugetului general consolidat. La nivelul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bucureşti, specialiştii ANAF au apelat telefonic contribuabilii relevanţi din punct de vedere al taxelor achitate, în contextul în care aproximativ 20% din totalul veniturilor bugetare la nivel naţional sunt colectate de către această structură.

"Aceste campanii au fost şi vor fi derulate în continuare la nivelul întregii ţări. În această perioadă de enormă provocare, atât pentru administraţia fiscală, cât şi pentru mediul de afaceri, ANAF caută şi vine cu soluţii care să fluidizeze interacţiunea cu contribuabilii şi care să contribuie la bunul mers al afacerilor. ANAF asigură colectarea veniturilor bugetare şi derulează procedurile de administrare fiscală pentru asigurarea resurselor necesare finanţării cheltuielilor publice, acordând totodată sprijin mediului de afaceri, pentru buna funcţionare a activităţii acestuia. În nicio ţară din lume, sistemul nu poate funcţiona fără îndeplinirea obligaţiilor fiscale ale contribuabililor şi fără solidaritatea şi spiritul civic al acestora, mai ales în prezent, în condiţiile declarării stării de urgenţă! Eforturile tuturor vor contribui la depăşirea cu bine a acestei situaţii excepţionale!", se spune în comunicat, potrivit Agerpres.

ANAF reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă prin intermediul Spaţiului Privat Virtual (pentru depunerea declaraţiilor şi obţinerea de informaţii), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT se pot obţine prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenţiei pentru a obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367