ANAF, precizări cu privire la platforma online de declarare a veniturilor
ANAF, precizări cu privire la platforma online de declarare a veniturilor
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestUn constănţean ne-a sesizat, sub protecţia anonimatului, că nici după trei zile de aşteptare nu a reuşit să-şi facă cont pe site-ul ANAF, aceasta în condiţiile în care pe alte site-uri solicitarea este aprobată în doar câteva minute. Constănţeanul a procedat la crearea contului, întrucât începând cu 1 ianuarie 2019 Declaraţiile Unice de Venit se depun doar online, termenul limită de înregistrare a acestora fiind pentru persoanele fizice 15 martie 2019. Datele pentru autentificare le-a lăsat pe site în data de 4 februarie 2019, iar în data de 7 februarie 2019 ne-a contactat pentru a ne comunica că nu are un cont creat, deşi a urmat toţi paşii necesari. Bărbatul a contactat telefonic de două ori instituţia pentru a afla ce se întâmplă şi pentru a reuşi să se logheze. După ce a aşteptat destul de mult la telefon, operatorii ANAF i-au răspuns că cererea a fost aprobată, dar nu este şi confirmată, fără a i răspunde când anume va fi realizată autentificarea. “Operatorii sunt atât de relaxaţi. Trăim în lumi diferite. Parcă sunt în altă lume, deşi vorbim de declararea unor venituri”, a precizat constănţeanul, uimit şi în aceleaşi timp deranjat de cele întâmplate. Dacă la ghişee ar fi stat poate câteva ore, pe site a aşteptat trei zile fără a-i fi soluţionată cererea. Desigur, soluţia nu este să fie reluate cozile la ghişee, ci să fie rezolvată problema cu platforma online. Nu ştim dacă este o situaţie singurală, cea a constănţeanului, motiv pentru care am şi contactat reprezentanţii ANAF Bucureşti pentru a ne lămuri ce se întâmplă.
“În acest moment nu sunt probleme cu portalul ANAF”
Din datele comunicate de reprezentanţii ANAF reiese că au fost probleme cu paltfoma electronică, site-ul fiind restartat în data de 6 februarie 2019, iar în data de 9 februarie 2019 s-a recurs la upgradarea sistemului. Iată răspunsul intergral al ANAF Bucureşti: “Timpul de autentificare poate fi prelungit de viteza de internet de care dispune fiecare sau de numărul mare de utilizatori care doresc să se autentifice în SPV (n.r. spaţiul privat virtual) în același timp. Autentificarea în sine nu durează mult, mai ales că pentru a accesa contul personal, este necesară introducerea unui cod de siguranţă care este valabil doar 300 secunde. În acest moment nu sunt probleme cu portalul ANAF, întrucât sâmbătă 9 februarie, au fost efectuate upgrade-uri si reconfigurări, pentru îmbunătăţirea performanțelor unor componente importante de reţea și de stocare a datelor din centrul de calcul, precum și de sincronizare a bazelor de date de la nivel central. În ceea ce privește funcționarea portalului în 6 februarie , precizăm că în respectiva zi a fost atinsă capacitatea maximă a sistemului, lucru ce a necesitat restartarea sistemului, pentru îmbunătățirea performanței”.
Camelia MATEI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News