REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.6° Constanța Vin., 26 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6711
12.6° Constanța Vineri, 26 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6711
 

ANAT a lansat brandul "Litoralul verde", să poată concura cu cel al staţiunii Mamaia

ANAT a lansat brandul "Litoralul verde", să poată concura cu cel al staţiunii Mamaia

Replica API 30 iunie 2014 | 00:00 307

Morariu: Un nume care induce turiştilor ceea ne dorim noi pentru această zonă

Morariu: Un nume care induce turiştilor ceea ne dorim noi pentru această zonă

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) a lansat ideea de brand "Litoralul Verde", o marcă prin care agenţiile ANAT doresc să susţină staţiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Techirghiol, Costineşti, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn, Mangalia, Vama Veche. "Litoralul Verde s-a născut din dorinţa agenţiilor de turism de a susţine aceste staţiuni de pe Litoralul românesc al Mării Negre sub un singur nume, un nume care induce turiştilor ceea ne dorim noi pentru această zonă, şi anume: să rămână cât mai verde, să aibă cât mai multe parcuri, zone de promenadă, locuri de joacă pentru copii, plaje liniştite, muzică ambientală, siguranţă şi confort pentru turişti, urbanism de calitate, construcţii simple şi elegante, specific architectural, agrement de calitate, într-un cuvânt, un ambient de staţiuni turistice sustenabile. Ne-am dori ca Litoralul Verde să devină un brand, ne-am dori ca acest nume să ne inspire pe toţi, operatori privaţi din turism, autorităţi centrale şi locale, spre a construi împreună o destinaţie şi un nou brand al Litoralului, care să poată concura cu cel al staţiunii Mamaia", spune Lucia Nora Morariu, preşedinte al ANAT. Zona aceasta a Litoralului atrage anual circa 70% din turiştii care vizitează staţiunile de la malul mării prin agenţii de turism. Ca poziţionare, staţiunile atrag familiile cu copii, cu accent pe facilităşi precum locurile de joacă, spaţiile verzi, parcurile de distracţii securizate, persoane care urmăresc refacerea, relaxarea, curele balneare, tratamentele balneare efectuate cu produse naturale, tineri care aleg variante de vacanţă mai rurale sau sunt atraşi de concerte şi evenimente specifice sau pur şi simplu turişti care preferă vacanţele liniştite şi confortabile, la un preţ acceptabil. Eforiile sunt centrul zonei de tratament balnear de pe Litoralul românesc, dar sunt şi dintre cele mai vechi aşezăminte organizate de pe Litoral, ale căror faleze, plaje şi resurse naturale - deşi îndelung utilizate din punct de vedere comercial - susţin circulaţia turistică în zonă. Tratamentele şi curele balneare din Eforii, Techirghiol, Mangalia sunt extrem de eficiente şi atrag atât turişti români, cât şi turişti străini avizaţi nu doar în sezonul de vară, ci pe tot parcursul anului. "Staţiunile litoralului românesc s-au segmentat, ca brand, sunt diferite şi se completează în acelaşi timp. Astfel, dacă brandul staţiunii Mamaia este acela de staţiune a distracţiei şi a cluburilor de noapte, Eforiile au fost şi sunt în continuare specializate pe tratament balnear, cu o istorie de peste 100 de ani. Zona de sud a Litoralului este o zonă verde, o zonă unde vin, în special, familiile cu copii", declară Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT. În staţiunile din zona Mangalia plajele sunt diverse şi de calitate, sunt multe hoteluri noi sau renovate, elegante şi deosebite, iar preţurile sunt sensibil mai mici decât în zona Mamaia. "De exemplu, valoarea medie a pachetului turistic vândut prin agenţii este în Eforie Nord de 75% faţă de Mamaia, în Eforie Sud de 50% şi în zona Mangalia de 65%. Este nevoie de mai multă voinţă în promovarea acestor zone şi staţiuni turistice!", spune Lucia Nora Morariu. În medie, un turist care vine în staţiunile Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Olimp, Neptun, Cap Aurora, Jupiter, Venus, Saturn şi Mangalia petrece un sejur de 5 zile. În 2014, rezervările prin agenţii pentru aceste zone au crescut astfel: Eforie Nord - plus 16%, Saturn - plus 10%, Neptun - plus 10%, Jupiter - plus 9%, Venus - plus 20%, Cap Aurora şi Olimp - plus 1%. Valoarea medie a pachetului turistic cumpărat prin agenţii până la data de 31 mai 2014 arată astfel: Eforie Nord - 558 de lei, Saturn - 472 de lei, Neptun - 402 lei, Jupiter - 471 de lei, Venus - 474 de lei, Mangalia - 857 de lei, Olimp - 491 de lei, Cap Aurora - 456 de lei, Costineşti - 373 de lei, Eforie Sud - 378 de lei.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
182182191
5/49
251721402310
joker
8442812108