REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.5° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
10.5° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

ANCOM: Piaţa românească a serviciilor poştale a ajuns la valoarea de 2,8 miliarde de lei, în 2017

ANCOM: Piaţa românească a serviciilor poştale a ajuns la valoarea de 2,8 miliarde de lei, în 2017

Replica API 1 noiembrie 2018 | 00:00 350

Valoarea totală a pieţei serviciilor poştale din România s-a ridicat, în 2017, la 2,8 miliarde de lei, în creştere cu 8% faţă de anul anterior, relevă datele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), publicate miercuri, scrie Agerpres.

La nivel de trafic poştal, statistica Autorităţii arată că, din totalul de 556 de milioane de trimiteri poştale, 94% au fost trimiteri poştale interne (aproximativ 522 de milioane). Restul de 34 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 6% din traficul poştal total. În acest context, traficul intern a înregistrat o scădere de 2%, în timp ce traficul internaţional s-a majorat cu 8%.

Totodată, poşta de scrisori, cu cele 444 de milioane de trimiteri, a însemnat 80% din totalul trimiterilor poştale din anul 2017, iar coletele (68 de milioane) au reprezentat 12%, restul de 8% fiind alte servicii poştale: trimiteri expres (18 milioane), publicitate adresată (17 milioane), mandate poştale (7 milioane), corespondenţă şi imprimate de peste 2 kilograme (două milioane).

În ceea ce priveşte traficul poştal internaţional, a crescut cu 12% numărul trimiterilor poştale intrate în ţara noastră, cele trimise din România scăzând cu aproape 7%.

În medie, numărul trimiterilor poştale pe fiecare locuitor a rămas constant anul trecut, fiind de 28 de trimiteri/an/locuitor.

Potrivit sursei citate, în 2017, valoarea totală a pieţei serviciilor poştale a fost de 2,8 miliarde de lei, în creştere anuală cu 8%. În această marjă, veniturile din trimiterile interne au crescut cu 10%, ajungând la două miliarde de lei, echivalentul a 71% din totalul veniturilor din piaţă. De asemenea, veniturile din trimiterile poştale internaţionale au crescut cu 5%, până la 800 de milioane de lei.

În funcţie de veniturile totale din servicii poştale realizate în anul 2017, liderul pieţei deţine o cotă de piaţă de 22%, principalul competitor 21%, următorul competitor 13%, restul de 44% din venituri fiind împărţite între ceilalţi furnizori.

Traficul generat de serviciile incluse în sfera serviciului universal a scăzut cu 23%, pe parcursul anului trecut, până la 179 de milioane de trimiteri (32% din traficul poştal total), din care 154 de milioane au fost trafic intern şi 25 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale.

"Traficul intern inclus în sfera serviciului universal a continuat şi în 2017 declinul înregistrat în anii anteriori, scăzând cu 27%. Această evoluţie a fost generată în special de faptul că unii furnizori au scos unele servicii din sfera serviciului universal, astfel că traficul intern neinclus în sfera serviciului universal a crescut cu 15% în 2017. Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a procesat 46 de milioane de trimiteri încadrate în sfera serviciului universal (26% - un sfert din traficul inclus în sfera serviciului universal), din care 26 de milioane au fost trimiteri poştale interne (17% din traficul intern inclus în sfera serviciului universal) şi 20 de milioane de trimiteri poştale internaţionale (80% din traficul internaţional inclus în sfera serviciului universal)", se arată în comunicatul de presă al ANCOM.

La capitolul reclamaţii privind serviciile poştale, datele centralizate de arbitrul pieţei telecom relevă că, în anul 2017, furnizorii au raportat primirea a 492.000 de astfel de adrese, cu 16% mai multe decât în 2016.

Din totalul reclamaţiilor depuse, 20% au fost declarate de furnizorii de servicii poştale ca fiind întemeiate, iar pentru 32.000 dintre acestea au fost plătite despăgubiri în valoare totală de 6,2 milioane de lei. Astfel, valoarea medie a unei despăgubiri a fost de 191 de lei, în 2017.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614