REPLICA ONLINE CONSTANTA

20° Constanța Vin., 29 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6683
20° Constanța Vineri, 29 Martie 2024 Anul XX Nr. 6683
 

Angajaţii de la Autoritatea Navală se bucură că au scăpat de Catană!

Angajaţii de la Autoritatea Navală se bucură că au scăpat de Catană!

Replica API 8 iunie 2015 | 23:35 2910

Abuzuri sesizate de angajaţi ministrului Transporturilor

Abuzuri sesizate de angajaţi ministrului Transporturilor

Dumitru Catană

Un grup de angajaţi ai Autorităţii Navale Române (ANR) a reclamat ministrului Transporturilor mai multe abuzuri săvârşite de Dumitru Catană, între timp demis din funcţia de director general al instituţiei şi înlocuit cu Paul Brânză. „Deoarece i-am promis d-lui Ministru că nu vom trimite presei scrisoarea decât în momentul în care vom constata că nu se vor lua măsuri, vă remitem această scrisoare după rezolvarea situaţiei. Suntem în postura să-i mulţumim că a demis cel mai incompetent director general al ANR de la înfiinţare până în prezent”, se arată într-o petiţie trimisă pe adresa redacţiei şi semnată „un grup de salariaţi din ANR”. Dumitru Catană este acuzat de o serie întreagă de abuzuri, pornind de la folosirea vilelor de protocol pentru chefurile sale cu prietenii, până la angajarea ilegală a fiului, prin urmare, demiterea este… subiect de veselie la ANR!

Angajaţii ANR arată în misiva trimisă ministrului Ioan Rus că o parte din vina tragediei aviatice de pe lacul Siutghiol aparţine şi fostului director general ANR Dumitru Catană. Aceştia susţin că întreaga logistică ANR de la Oficiul de Căpitănie Mamaia- clădiri, ambarcaţiuni, personal pregătit etc, care avea printre alte atribuţiuni şi intervenţii pentru salvarea de vieţi omeneşti, era folosită aproape exclusiv de fostul director general Dumitru Catană, „dumnealui ocupând vilele de protocol unde se ţin chefuri cu prieteni şi nu numai”. „De latura profesională nu se mai ocupă nimeni, nu se supraveghează lacul Siutghiol şi singura şalupă este ridicată pe uscat în loc să efectueze curse de inspecţie pe lac (unii spun chiar că ar fi înstrăinată). Nu se execută nici serviciu de ascultare radio ci numai servicii de hotel-restaurant pentru dl. Director General Catană Dumitru”, se arată în petiţia angajaţilor ANR.

Fiul lui Catană, un căpitan, soţia unui alt director şi o fostă suboronată din IPJ, angajaţi sau avansaţi ilegal în ANR

În aceeaşi scrisoare trimisă ministrului Rus, se exemplifică şi cazurile de nepotism din mandatul lui Catană, în folosul său şi al altor şefi din ANR: „Catană Alexandru, fiul d-lui Director General, a fost angajat în mod ilegal (cu derogări la angajare şi avansare pe functie) la Căpitănia Zonală Giurgiu, a ajuns ,,peste noapte” şef siguranţă navigaţie, funcţie de mare răspundere care necesită experienţă, profesionalism, cunoştinţe temeinice şi practice, fiind imediat detaşat la Bucureşti pentru a fi acasă, având la dispoziţie un autoturism de teren Logan Daster (n.red.- am păstrat întocmai scrierea iniţiatorilor misivei) nou, aparţinând ANR. Căpitanul Şef al Căpităniei Midia de care aparţine Oficiul de Căpitănie Mamaia, dl. Şincan Florin a fost promovat printr-un examen trucat ca şef al Căpităniei Midia deşi nu are stagiu şi experienţă (…). Soţia Căpitanului Şef de la Căpitănia Midia, d-na Şincan Elena, a fost angajată printr-un examen trucat, pe o funcţie de conducere (şef serviciu administrativ care are în subordine aprovizionarea, sănătatea şi securitatea în muncă, parcul auto, achiziţii de servicii şi bunuri prin selecţie de ofertă şi/ sau negociere directă) deşi nu are studii de specialitate şi nici vechimea necesară ocupării acestei funcţii, fiind absolventă a Facultăţii de Ştiinţele Naturii. Scuza că are un Master în transporturi maritime nu ţine, dimpotrivă demonstrează “aranjamentul murdar” făcut de dl Catană Dumitru. La serviciul Audit al ANR a angajat cu dispensă o doamnă venită de la Poliţia Constanţa unde dl. Catană Dumitru a fost Şeful IPJ Constanţa înainte de a se pensiona, fără ca această persoană să îndeplinească niciuna din condiţiile legale de angajare pe această funcţie. Lista poate continua dar vă sugerăm să trimiteţi o comisie care să verifice toate examenele privind angajarea şi/ sau avansarea personalului ANR de când a fost numit Director General dl Catană Dumitru până în prezent (martie 2014- februarie 2015). În acest sens, dacă se vor verifica dosarele şi lucrările candidaţilor (şi vor fi invitaţi la un dialog cei care au fost contracandidaţi şi au pierdut examenul), se vor trage concluzii explozive ce se vor finaliza la DNA sau alte organe abilitate ale statului”.

Maşinile ANR, folosite de familia directorului general, dar şi de amantele şefilor din instituţie

Semnatarii anonimi ai scrisorii trimise ministrului Ioan Rus au mai arăta şi cum a acţionat şeful ANR pentru rezolvarea unei situaţii de criză: „În afara accidentului tragic de pe lacul Siutghiol, o nava a eşuat la Sulina existând riscul ca nava să blocheze canalul Sulina, iar ANR ca instituţie implicată direct nu a luat nici o măsura în acest sens privind presarea armatorilor să ranflueze nava sau în caz de lipsă de reacţie sau abandon din partea Armatorilor, organizarea unei licitaţii pentru încredintarea ranfluării unei firme specializată în domeniu. Mai mult dl. Director General Catană Dumitru a susţinut în Colegiu că nava are la bord armament şi muniţie, în realitate nava total sub standard era încărcată cu sare din Turcia”. Dumitru Catană este acuzat şi de folosirea în interes personal a maşinilor ANR: un Mercedes ML şi un SUV Toyota la dispoziţia sa, o Skoda Octavia pentru soţia sa, care nu este angajată ANR şi un Duster pentru fiul său, angajaţii instituţiei completând că o parte din cele 81 de maşini ale autorităţii sunt folosite de amantele şefilor. „Constant dl. Catană Dumitru afirma că nu se teme de nimeni din minister sau de la DNA, că este susţinut atât politic (fiind membru UNPR) cât şi prin relaţiile din Poliţie şi serviciile unde a lucrat anterior şi dacă cineva se leagă de el, îl dă afară imediat datorită relaţiilor pe care le are”, mai susţin angajaţii ANR care s-au plâns ministrului Transporturilor. Spre finalul sesizării către ministrul Ioan Rus, aceştia dezvăluie câteva amănunte interesante: „Solicităm cercetarea modului cum au obţinut brevetele de comandant sau şef mecanic domnii: Olea Viorel (director general al direcţiei navale din MT), Grigore Liviu (director cu învăţământul în cadrul ANR) deoarece nu au respectat legislaţia şi STCW (respectiv nu au avut 2 ani consecutiv de navigaţie)…”.

Cristian ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
CEL MAI SLAB DIRECTOR GENERAL PE CARE LA AVUT ANR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! La pus pe fisu sef de siguranta navigatiei fara vechime si experienta. Il are in subordine pe OLEA, marele Viorel Olea !
1
0
Catana e un boschetar!
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
15331744146
5/49
383120264010
joker
3416910367