REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.2° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
10.2° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

ANPC a înaintat în instanță 46 de acțiuni împotriva instituțiilor de credit, în perioada 2016-2017

ANPC a înaintat în instanță 46 de acțiuni împotriva instituțiilor de credit, în perioada 2016-2017

Replica API 1 septembrie 2017 | 00:00 251

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a înaintat în instanță 46 de acțiuni împotriva instituțiilor de credit, în perioada 2016-2017, în baza Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele încheiate între profesioniști și consumatori, conform unui raport publicat miercuri de ANPC, scrie Agerpres.

Raportul ANPC prezintă o sinteză a verificărilor efectuate la bănci și IFN, fără a preciza însă numele instituțiilor sancționate.

Astfel, conform sursei citate, în perioadă 27 noiembrie 2015 — 31 martie 2016, s-a desfășurat o acțiune tematica de verificare a respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum, cu sau fără ipotecă, de către societățile bancare. În urma acesteia au fost încheiate 249 Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 1,743 milioane lei și au fost restituite consumatorilor sume în valoare de 1,097 milioane lei, 112.161,29 euro, 361.828,78 franci elvețieni și 361,13 dolari, la nivel național fiind instrumentate 10.476 reclamații.

Anul acesta, în perioada 8 mai — 16 iunie, ANPC a desfășurat o acțiune similară privind contractelor de credit, cu sau fără ipotecă, încheiate de către instituțiile financiar nebancare, în intervalul 1 februarie — 5 mai 2017.

În cadrul operațiunii au fost verificate 40 de instituții financiare nebancare, pentru abaterile constatate fiind aplicate sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 337.000 lei. De asemenea, s-au dispus măsuri de remediere a deficiențelor constatate în termen de 15, respectiv 30 de zile, măsuri de aducere la conformitate cu prevederile legale a contractelor în termen de 15, respectiv 30 de zile, măsuri de încetare a practicilor comerciale incorecte, măsuri de restituire a sumelor încasate fără temei legal în termen de 15 zile, măsuri de corectare a oricăror neconformități cu prevederile legale constatate în termen de 15 zile, precum și măsuri de suspendare a derulării campaniilor publicitare până la intrarea în legalitate.

La nivel național au fost instrumentate 6.137 reclamații. La nivelul structurii centrale, au fost încheiate 57 Procese Verbale de Constatare a Contravenției, cu amenzi în valoare totală de 489.000 lei și au fost restituite, până în prezent, consumatorilor sume în valoare de 489.155,73 lei, 20.082,93 euro, 13.724,76 franci elvețieni și 252,23 dolari.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614