ANPC a primit, în 10 ani, peste 700.000 de reclamații
ANPC a primit, în 10 ani, peste 700.000 de reclamații
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestBogdan Pandelică
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit, în cei 10 ani de când România a aderat la Uniunea Europeană, peste 700.000 de reclamații din cele mai importante sectoare și domenii, respectiv sectorul alimentar, sectorul nealimentar, zona financiar-bancară, cumpărături online, precum și transporturi, a anunțat marți președintele ANPC, Bogdan Pandelică, scrie Agerpres.
Șeful ANPC a participat la lansarea proiectului "Tribuna Consumatorului", prima platformă online care înglobează informații pentru toate tipurile de consumatori, realizată de către Asociația "Sută la sută românesc".
"Este o inițiativă importantă, din perspectiva noastră, din două puncte de vedere. Noi sperăm să fie o platformă reală, care să corespundă nevoilor și așteptărilor consumatorilor, atât pentru informarea consumatorilor, cât și pentru educația consumatorilor. Sunt convins că nu a fost lansată întâmplător, pentru că așa cum bine știți, anul acesta împlinim 10 ani de când am intrat în Uniunea Europeană și sunt convins că vom avea un punct de comunicare și un punct de colaborare semnificativ cu această entitate, cu această platformă, care va veni în sprijinul consumatorilor, cu siguranță, pe cele două aspecte, anume informarea consumatorului cât și educarea acestuia. Orice demers venit în sprijinul consumatorului vine și în sprijinul nostru, pentru că orice consumator, mai bine informat, cu anumite îmbunătățiri ale educației, din perspectiva consumatorului, cu o cunoaștere mai bună a legislației în domeniul protecției consumatorului, până la urmă vine și în sprijinul pieței concurențiale, în sprijinul pieței, care ceea ce înseamnă, din perspectiva noastră, cerere și ofertă, o îmbunătățire a educației și a consumatorilor, practic permită o dinamică corectă a economiei", a mai spus președintele ANPC.
La rândul său, inițiatorul proiectului, Adrian Iordache, a declarat că Tribuna Consumatorilor va deveni cu siguranță prima sursă la care consumatorul va apela atunci când are nevoie despre informații privitoare la drepturile sale.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News