REPLICA ONLINE CONSTANTA

11.9° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
11.9° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

ANPC a sancţionat marii retaileri

ANPC a sancţionat marii retaileri

Replica API 18 septembrie 2013 | 00:00 214

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat 1.178 sancţiuni marilor retaileri în perioada 1 ianuarie 2012 - 31 august 2013, cuantumul acestora fiind de 4,03 milioane de lei, potrivit datelor ANPC, citate de Agerpres.

ANPC precizează că în această perioadă toţi marii retaileri au fost sancţionaţi, atât cei care comercializează produse alimentare, cât şi cei care comercializează bunuri de folosinţă îndelungată sau produse nealimentare.

Printre cele mai mari amenzi care au fost acordate se numără una în valoare de 50.000 lei pentru produse improprii consumului uman, depreciate calitativ, cu modificări organoleptice, dată de Comisariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Sud Muntenia (Prahova).

ANPC a mai aplicat amenzi în valoare de 20.000- 30.000 lei pentru produse improprii, în afara datei durabilităţii minimale; condiţii improprii de depozitare, nerespectarea promoţiilor; comportament incorect faţă de consumatori în aproape toate regiunile ţării.

Potrivit reprezentanţilor instituţiei, ANPC a primit 2.610 de reclamaţii despre marii retaileri, principalele aspecte reclamate fiind, în cazul produselor nealimentare, următoarele: produse aflate în garanţie- refuzul acordării garanţiei, scoaterea din garanţie, întârzierea reparaţiilor, neafişarea preţurilor, neinformarea consumatorilor sau informarea parţială, nerespectarea promoţiilor, diferenţe de preţ la raft şi la casă de marcat, netraducerea informaţiilor, lipsa compoziţiilor pentru produse textile, lipsa informaţiilor pentru întreţinere şi pentru utilizare, tergiversare în legătura cu aducerea la conformitate a produsului aflat în garanţie.

În cazul produselor alimentare, cumpărătorii au reclamat faptul că produsele aveau ambalaje deteriorate, depozitare incorectă, nerespectarea promoţiilor, produse depreciate calitativ, improprii consumului uman- modificări organoleptice- de gust şi miros, diferenţe de preţ la raft şi la casă, lipsa cantităţii nete, lipsa traducerii sau traducere parţială, etichetare incompletă şi neafişare de preţuri.

Din totalul reclamaţiilor ce vizau marii retaileri, atât cei care vând produse de folosinţă îndelungată, cât şi cei care vând bunuri de larg consum(alimentare şi nealimentare), înregistrate în perioada 2012-31 august 2013, aproximativ 32% dintre acestea s-au dovedit întemeiate, precizează ANPC.

De asemenea, instituţia susţine că reclamaţiile pentru marii retaileri sunt relativ constante, atât pentru anul 2012, cât şi pentru 2013, aceeaşi perioadă a anului, fără a oferi însă alte date.

Sursa: Agerpres

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614