REPLICA ONLINE CONSTANTA

8.1° ConstanÈ›a Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
8.1° ConstanÈ›a Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

ANR a finalizat cea mai mare investiţie din istoria instituţiei: implementarea proiectului RoRIS

ANR a finalizat cea mai mare investiţie din istoria instituţiei: implementarea proiectului RoRIS

Replica API 28 mai 2013 | 00:00 224

Monitorizare pe Dunăre

Monitorizare pe Dunăre

Autoritatea Navală Română a anunţat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, finalizarea implementării proiectului RoRIS. Proiectul numit "Sistem de management al traficului de nave şi de informare asupra transportului pe ape interioare - RoRIS", s-a derulat pe parcursul a 28 de luni, cu sprijinul financiar al UE prin Programul Operaţional Sectorial Transport 2007 - 2013.

Proiectul implementat a avut ca obiective principale creşterea eficienţei şi siguranţei transportului pe ape interioare, asigurarea protecţiei mediului şi creşterea eficienţei transferului electronic de date, în timp real, între nave şi ţărm. RoRIS este un concept modern ce înglobează servicii de informare armonizate, suport pentru managementul traficului şi al transportului pe ape interioare, inclusiv interfaţarea cu alte sisteme similare destinate supravegherii traficului pe Dunăre şi managementului datelor aferente. Sistemul colectează, procesează, evaluează şi distribuie informaţii în timp real privind calea navigabilă, traficul şi procesul de transport. "Denumirea de RoRIS 2 nu spune prea multe pentru cei care nu cunosc tehnic ce înseamnă acest proiect. Ce trebuie să ştie publicul larg este că e cel mai mare proiect european pe care ANR l-a pus în aplicare şi a accesat cu succes fondurile europene, pentru că aceasta este importanţa acestui proiect cel puţin pentru România la ora actuală, să demonstrăm că putem accesa fondurile europene. ANR, după cum multă lume ştie, ca instituţie publică şi ca autoritate de stat, are ca prerogative siguranţa navigaţiei, urmăreşte şi îndeplineşte cerinţele privind siguranţa navigaţiei, prevenirea poluării mediului de către nave şi de asemenea, partea aceea mai sensibilă, aceea de securizare şi securitate a transporturilor navale. Acest proiect, în toate valenţele lui, vine în sprijinul acestor idei, de întărire a siguranţei navigaţiei, nu numai pe sector românesc, este un proiect care priveşte întreaga comunitate europeană, este un proiect european. Priveşte de asemenea fiecare stat al UE, care are acces la căile navigabile interioare, iar problema poluării este o problemă majoră internaţională pe care România trebuie să o ducă la îndeplinire în conformitate cu toate protocoalele şi convenţiile pe care ţara noastră le-a semnat", a declarat Şerban Berescu, directorul Direcţiei Siguranţa Navigaţiei din cadrul ANR. Proiectul "Sistem de management al traficului de nave pe Dunăre şi de informare asupra transportului pe ape interioare RoRIS" a fost finanţat de contribuţia Comisiei Europene, în cadrul Axei Prioritare 3 - modernizarea sectorului de transport în scopul protecţiei mediului, a sănătăţii umane şi a siguranţei pasagerilor, prin Fondul de Dezvoltare Regională, în proporţie de 71,12% din valoarea eligibilă a proiectului, respectiv 29.875.835 lei şi prin contribuţia Bugetului de Stat, în proporţie de 28,88%, respectiv 12.131.807 lei. Contractul de finanţare al proiectului a fost semnat în data de 29 octombrie 2009, valoarea totală a proiectului fiind de 52.027.753 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 42.007.642 lei. "Banii au fost investiţi în acest proiect tehnic, care prevede construcţii tehnice, echipamente tehnice, resurse umane, pregătire profesională pentru specialiştii ANR, care vor monitoriza traficul navelor pe Dunăre, vom şti în permanenţă poziţia acestor nave, vom şti în permanenţă ce documente deţin aceste nave, ce mărfuri transportă aceste nave, unde se află aceste nave şi vom şti în permanenţă cine este autorul posibilelor poluări ale mediului acvatic. Din alt punct de vedere, România este membră a unui organism destul de important în cadrul UE, este vorba de AquaPol, o organizaţie europeană care vizează securitatea transporturilor navale, iar prin acest sistem România va putea beneficia de date suplimentare care vor ajuta să se pună în practică prevederile legale pentru ca transporturile navale pe teritoriul de responsabilitate pe partea românească de navigaţie să se desfăşoare corect şi în limitele legalităţii. Iată ce mare importanţă are acest sistem informaţional care poate fi accesat nu numai de ANR, dar şi de celelalte autorităţi ale statului român şi chiar şi de agenţi economici care vor avea acces la anumite date ale sistemului. Aceasta este importanţa sistemului, iar fără acest sistem noi nu putem să ne considerăm un stat european dezvoltat şi definit în ceea ce priveşte siguranţa transporturilor navale, prevenirea poluării şi securitatea transporturilor navale", a mai declarat Şerban Berescu.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614