REPLICA ONLINE CONSTANTA

18.2° ConstanÈ›a Joi, 28 Mar. 2024
Anul XX Nr. 6682
18.2° ConstanÈ›a Joi, 28 Martie 2024 Anul XX Nr. 6682
 

ANR reacţionează la acuzaţiile cum că un inspector şef favorizează anumite firme din Port

ANR reacţionează la acuzaţiile cum că un inspector şef favorizează anumite firme din Port

Replica API 19 iunie 2013 | 00:00 450

Surpriză: Nu doar Navoprest are o nemulţumire

Surpriză: Nu doar Navoprest are o nemulţumire

Reprezentanţii Autorităţii Navale Române au reacţionat la declaraţiile făcute de Gheorghe Rădulescu, directorul SC Navoprest SRL, care acuză că Inspectoratul Tehnic din cadrul ANR favorizează anumite firme la obţinerea unor avize necesare navelor. Prin intermediul unui comunicat transmis cotidianului "Replica" de Constanţa, ANR a pus la dispoziţie atât cererile depuse la instituţie de firma Navoprest, dar şi perioadele de soluţionare. Totodată, autoritatea a oferit o serie de precizări cu privire la activitatea Inspectoratului Tehnic, pentru a demonstra corectitudinea inspectorilor, în cazul de faţă a inspectorului şef Ilie Dobre. Vă vom prezenta, în continuare, comunicatul ANR, cu menţiunea că, în afară de Navoprest, există şi alţi agenţi economici care reclamă "rigiditate în activitatea inspectorilor", "favoritisme", "interese economice".

"Conform regulamentului de organizare şi funcţionare al ANR şi procedurilor ANR, avizarea documentaţiilor tehnice trebuie făcută de Serviciul de Avizări Produse Navale şi Industriale, care are sediul în Bucureşti. Pentru operativitate însă, avizarea unor documentaţii de complexitate mai mică se poate face şi în cadrul Serviciului Certificare Tehnică Nave al ANR, de către inspectori din cadrul inspectoratelor tehnice desemnaţi de şeful acestui serviciu, fiind necesară în acest caz o delegare de competenţă emisă de Serviciul Avizări Produse Navale şi Industriale. Examinarea documentaţiilor în vederea avizării se face în baza prevederilor normelor tehnice ANR, a cerinţelor aplicabile ale convenţiilor internaţionale recunoscute de ANR. Termenul legal de acordare a unui aviz sau de răspuns la o solicitare de aviz este de maxim 30 de zile de la data înregistrării la ANR a cererii de acordare a avizului", se arată în comunicatul ANR. "În legătură cu solicitările SC Navoprest SRL Constanţa de acordare a unor avize, vă enumerăm mai jos cererile depuse de această societate în ultimii trei ani, în ordine cronologică, cu datele soluţionăriui acestora (datele acordării avizelor): 1. data depunerii cererii: 09.11.2010 / data acordării avizului: 10.11.2010; 2. data depunerii cererii: 10.11.2010 / data acordării avizului: 10.11.2010; 3. data depunerii cererii: 22.03.2011 / data acordării avizului: 28.03.2011; 4. data depunerii cererii: 26.04.2011 / data acordării avizului: 17.05.2011; 5. data depunerii cererii: 15.03.2012 / data acordării avizului: 16.03.2012; 6. data depunerii cererii: 01.06.2012 / data acordării avizului: 12.06.2012; 7. data depunerii cererii: 10.06.2013 / data acordării avizului: 12.06.2013", ne mai transmit reprezentanţii ANR, ca răspuns la acuzaţiile lui Gheorghe Rădulescu, director Navoprest. În acest context, reamintim una din declaraţiile făcute, pentru cotidianul "Replica" de Constanţa, de Gheorghe Rădulescu: "Cel despre care vă spun eu (Ilie Dobre - n.r.) te înnebuneşte cu tot felul de nereguli, probabil pentru că aşteaptă ceva. Să staţi de vorbă şi cu alţii din Port, să vedeţi că le-a transmis clar cu ce firme să lucreze. Firma pe care o reprezint este agreată de ANR, dar nu şi de Ilie Dobre. Suntem la mâna lui". Revenind la comunicatul ANR, acesta se încheie cu următoarele precizări: "Activitatea Inspectoratului Tehnic Constanţa se bazează pe Normele Tehnice ANR, pe convenţiile internaţionale la care România este parte, precum şi pe standardele naţionale şi internaţionale cu aplicabilitate în domeniul naval, materiale care sunt publicate şi care trebuie cunoscute şi aplicatre de toţi proprietarii de nave. "rigiditatea" inspectorilor tehnici din cadrul Inspectoratului Tehnic Constanţa aş ANR constă tocmai în verificarea articol cu articol al tuturor cerinţelor aplicabile la o navă. În urma efectuării inspecţiilor, se comunică în scris proprietarilor navelor cu probleme articolele ale căror cerinţe nu sunt îndeplinite, proprietarii având posibilitatea de a verifica singuri cerinţele respective,. Totodată li se comunică proprietarilor navelor aflate într-o astfel de situaţie posibilitatea ca aceştia să conteste în justiţie rezultatele inspecţiilor".

Sunt şi alţi nemulţumiţi

Facem precizarea că "Replica" de Constanţa a contactat şi alţi portuari (alţii decât cei despre care se vehiculează că ar fi agreaţi de inspectorul şef Ilie Dobre - n.r.), pentru puncte de vedere. Toată lumea este de acord cu cele spuse de Gheorghe Rădulescu, însă nimeni nu vrea să se pună rău cu inectorii ANR, în virtutea faptului că vor să-şi protejeze afacerile. Prin urmare, nimeni nu a dorit să ofere declaraţii oficiale ori, dacă au acceptat să vorbească, nu au dorit să să nominalizeze persoanele din cadrul ANR care favorizează anumite firme. Spre exemplu, întrebat dacă este mulţumit de relaţia cu ANR, Alexandru Badiu, reprezentantul firmei Tomrad Communication (care se ocupă de comunicaţii radio şi mobile, electronică navală etc.), a declarat că: "Nu sunt mulţumit de activitatea unui serviciu sau altul al aNR, din cauza unor proceduri". Cât priveşte favoritismele, Badiu a confirmat că bănuieşte că se întâmplă acest lucru, dar că nu are şi obiceiul să strângă şi dovezi în acest sens, pentru că nu vrea să facă rău. "Pentru certificate sau reînnoire de certificate, la ANR găseşti pe uşă o listă pe care sunt trecute câteva firme şi cu cine trebuie să ia clientul legătura. Asta nu e corect într-o lume în care se promovează competitivitatea şi piaţa liberă", afirmă Badiu, el precizând că un client trebuie lăsat să aleagă singur din toate firmele care sunt autorizate să presteze anumite servicii pentru nave. Vom reveni.

Alexandra ANTON

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
28291833747
5/49
102511321216
joker
2832645102