REPLICA ONLINE CONSTANTA

14° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
14° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Anul 2014 – un balon de oxigen pentru piaţa auto românească

Anul 2014 – un balon de oxigen pentru piaţa auto românească

Replica API 2 ianuarie 2015 | 00:12 193

În anul 2014 s-a înregistrat prima creştere a pieţei auto româneşti după şase ani consecutivi de scădere puternică, iar Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) estimează că pe întreg anul se va atinge, sau poate chiar va fi depăşit, nivelul de 100.000 de autovehicule vîndute.

Aceste volume de vînzări sînt, totuşiu, departe de vîrful din 2007, cînd în România au fost comercializate peste 360.000 de autoturisme şi vehicule comerciale, însă, în contextul în care afacerile din sectorul auto au fost în scădere continuă în ultimii şase ani, rezultatele din acest an reprezintă un balon de oxigen pentru industria auto, chiar dacă, la nivelul operatorilor din piaţă, afacerile nu simt un reviriment la fel de puternic pe cît arată aceste cifre de vînzări. Potrivit APIA, pentru recuperarea investiţiilor efectuate în anii premergători crizei, dar şi pentru stabilizarea afacerilor din sectorul distribuţiei de autovehicule, este necesar ca evoluţia să continue pe aceleaşi coordonate, astfel încît să se ajungă în circa trei ani la jumătatea volumului din 2007, respectiv la 180.000 unităţi vîndute, scrie ziarulfaclia.ro.

Vînzări în creştere, producţie în scădere

Ultimele date publicate de APIA vizează situaţia vînzărilor după 11 luni din 2014, care arată un număr neîntrerupt de 17 luni consecutive (din iulie 2013) de creştere a pieţei auto locale faţă de lunile similare din anul precedent. Piaţa auto din România a consemnat, în primele 11 luni din 2014, o creştere de 24,1%, comparativ cu datele raportate în aceeaşi perioadă a anului anterior, în timp ce producţia naţională de autovehicule a scăzut la 363.905 de autovehicule.

După primele 11 luni din acest an, volumul total al vînzărilor de autovehicule a ajuns la 92.512 unităţi, în creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2013, cu 24,1%. În noiembrie, s-a înregistrat un volum total de 9.396 autovehicule, dintre care 7.695 autoturisme, cu 14,5% mai mult decît în luna similară din 2013. La autoturisme, topul pe mărci este condus de Dacia, cu 25.168 unităţi vîndute (32,9% din total), urmată de Volkswagen (7.997 unităţi/10,5%), Skoda (7.272 unităţi/9,5%), Renault (5.299 unităţi/6,9%), Ford (5.256 unităţi/6,9%) şi Opel (3.362 unităţi/4,4%). Pe segmentul modelelor, Dacia Duster a fost cel mai bine vîndut model în noiembrie, urmat de Dacia Logan (locul 1 după 11 luni), Dacia Sandero (locul 3 după 11 luni), Ford Fiesta (locul 6 după 11 luni) şi Skoda Octavia (locul 4 după 11 luni). În funcţie de tipul de combustibil, ponderea motoarelor diesel este de 55,7%, în creştere faţă de 2013, cînd aceasta era de 53,3%.

Producţia naţională de autovehicule a scăzut, în intervalul ianuarie – noiembrie, cu 3,5% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior, cele mai multe maşini (86,5%) fiind produse de Dacia, respectiv 314.719 unităţi. În acest interval, Ford a produs în România 49.178 de unităţi (13,5% din total), iar Roman Braşov 5 unităţi. Volumele cele mai mari le-au înregistrat modelele Dacia Duster (160.769 unităţi, din care 18.303 în noiembrie), urmată de Dacia Logan (73.652 unităţi, din care 4.885 unităţi în noiembrie), Ford B-MAX (49.178 unităţi, din care 3.302 în noiembrie), Dacia Sandero (42.006 unităţi) şi Dacia Logan MCV (38.292 unităţi).

Dacia Duster – campioană la export

În ceea ce priveşte exporturile, modelul Dacia Duster rămîne în top, cu 152.352 unităţi, urmat de Logan, cu 62.253 unităţi şi Ford B-MAX, cu 48.979 unităţi. În noiembrie au fost exportate 33.727 unităţi, ceea ce face ca, în perioada ianuarie-noiembrie, să se consemneze un export total de 335.649 unităţi, mai mult cu 0,4% faţă de perioada similară din anul anterior.

Opel Corsa – “Maşina Anului 2015 în România”

La finalul anului, Asociaţia Presei Auto din România a ales noul Opel Corsa ca “Maşina Anului 2015 în România”. Noul Opel Corsa a primit cel mai mare punctaj din partea juriului – 206 puncte, urmat la mare distanţă de VW Passat – 146 puncte şi Ford Focus – 107 puncte. În finala competiţiei au fost selectate zece modele de automobile, iar criteriile de departajare au vizat designul, manevrabilitatea, noutăţile tehnice, confortul, securitatea, consumul, preţul, relevanţa pentru piaţa românească şi imaginea de marcă.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218