APC: Cât s-a cheltuit cu scoaterea oilor moarte din Portul Midia și cine plătește ranfluarea navei
APC: Cât s-a cheltuit cu scoaterea oilor moarte din Portul Midia și cine plătește ranfluarea navei
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestDirectorul APMC a susținut vineri, 13 decembrie a.c. o conferință de presă prilejuită de încheierea anului. Cu această ocazie, Daniela Șerban a trecut în revistă realizările administraţiei portuare pe anul 2019.
"Cifra de afaceri a crescut cu 12% față de anul trecut. Ponderea în cifra de afaceri este din tarifele navelor, care e de 47%, iar 53 % din chirii" a spus directorul APC, Daniela Șerban. Totodată, cu această ocazie, Daniela Șerban a vorbit și despre nava Queen Hind care s-a răsturnat la cheul de nord, în Portul Midia, fiind încărcată cu 14.600 de oi. Aceasta a precizat că vinerea trecută ANR a făcut o adresa Portului prin care, cel din urmă are obligația de a scoate nava din bazinul portuar. "Am făcut o ședintă, am demarat procedura pentru ranfluarea acelei nave. Procedura de achiziție nu e greoaie, am depus la Camera de Comerț o adresă pentru a ne da certificatul pentru situații de urgență. Am pregătit un caiet de sarcini pentru licitație și chiar nu a fost ușor să-l facem pentru că e un accident atipic. O altă problemă pe care am avut-o și care ar fi trebuit discutată cu autoritățile este legată de cerințele pe care trebuie să le cerem prestatorului privind avizele pe care trebuie să le scoată. Suntem gata cu caietul de sarcini" a mai transmis directoru APC.
"În caiet am stipulat tot ce ține de siguranță și scoaterea acestei epave în condiții normale. Ne va da bătăi de cap scoaterea mărfii din navă. Sunt 635 de tone de marfă. Aceste tone trebuie duse la incinerare. Avem un contract cu o firmă de neutralizare dar și prestatorul care va câștiga licitația trebuie sa facă contract. Trebuie să avem mare grijă unde va fi depozitată această navă, să fie departe de activitatea agenților economici. Ne-am pregătit cu un plan foarte bine pus la punct. Dorim să nu dureze mai mult de 30 de zile" a mai spus Șerban. Sunt șase solicitări venite din partea firmelor care vor să scoată nava. Despre costuri, aceasta a spus că a făcut o solicitare către asiguratorul armatorului pentru a o sprijini sa preia cheltuielile. "Nu pot accepta ca banii sa fie dați de companie sau de statul român. Am avut întâlnire și cu brokerul de asigurari de la Londra", a mai spus Daniela Șerban. Vinerea viitoare se vor deschide ofertele și se va da numele firmei care se va ocupa ramfluarea navei. Nu se permit contestații.
Legat de pericolul ecologic, directoarea APC a transmis faptul că deocamdată nu există nici un pericol ci doar mirosul emanat de cadavre. "Nu există niciun pericol ecologic în Port, vorbim doar de mirosul emanat de mirosul cadavrelor. Din acest punct de vedere, trebuie să fim foarte atenți. Ar fi existat pericol ecologic daca temperatura ar fi fost peste 20 grade” a mai adăugat Șerban.
O problemă evidentă scoasă în evidență de Daniela Șerban a fost faptul că dacă nava se va scufunda de tot, va bloca șenalul navigabil și implicit și costurile suferite vor fi cu mult mai mari. "Trebuie să avem mare grijă, dacă nava va cădea în șenalul navigabil vom bloca navigația și va însemna costuri enorme pentru statul român", a mai spus Directorul APMC. Până acum s-au cheltuit 60.000 de euro ce reprezintă operațiunea scoaterii cadavrelor din apă.
M.P.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News