REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
7.4° Constanța Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Atenţie la contractele cu băncile! Ce recomandă Protecţia Consumatorilor Constanţa

Atenţie la contractele cu băncile! Ce recomandă Protecţia Consumatorilor Constanţa

Replica API 14 martie 2015 | 00:23 104

Sfaturi

Sfaturi

Soarta consumatorilor care au contractat credite în franci elveţieni atârnă de un fir de aţă. Discuţiile interminabile din Parlament nu duc încă la nici o soluţie concretă, iar băncile intuiesc un nou moment de negociere în stilul în care au obişnuit cu clienţii existenţi.

În cadrul unei conferinţe organizate, vineri, la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (CJPC), directorul instituţiei, Mihai Perifan, a oferit mai multe sfaturi consumatorilor în cazul în care aceştia vor fi chemaţi de către bănci la negocieri.

„Adresăm nişte recomandări consumatorilor care urmează să fie contactaţi în vederea negocierii contractelor de credite în franci elveţieni. Întrucât, ne aşteptăm la acţiuni ale băncilor de a negocia cu consumatorii aspectele privind creşterea cursului CHF, considerăm că este bine să aducem la cunoştinţă actele adiţionale ce vor fi aduse de bănci, condiţii rezultate din unele prevederi legale, dar şi, mai ales, practica de până acum în această materie. Recomandările noastre sunt următoarele: actul adiţional trebuie să fie datat, semnat, ştampilat şi cu număr de înregistrare. S-au constatat cazuri în care, în lipsa lor, s-au iscat numeroase neînţelegeri. (...) Data actului adiţional să fie aceeaşi cu data în care se înmânează actul respectiv, să nu aibă o dată anterioară. Actul adiţional să conţină modificările pe care banca le supune spre adopţie consumatorilor, să nu aibă informaţii cu mai multe sensuri şi nici spaţii necompletate. Modificările cuprinse în actul adiţional să fie clar exprimate. (...) Facem precizarea că orice notificare cu privire la modificarea conţinutului clauzelor contractuale referitoare la costuri va fi transmisă consumatorilor cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea acesteia în vigoare, consumatorul având la dispoziţie 15 zile de a comunica opţiunea sa de acceptare sau de neacceptare a noilor condiţii. Neprimirea unui răspuns nu este considerată acceptare tacită”, a spus Perifan.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614