REPLICA ONLINE CONSTANTA

12.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
12.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

AUDIT FINANCIAR. Primăria Mangalia a pierdut în fața Curții de Conturi, în dosarul iluminatului public!

AUDIT FINANCIAR. Primăria Mangalia a pierdut în fața Curții de Conturi, în dosarul iluminatului public!

Replica API 10 decembrie 2018 | 23:53 483

Primăria Mangalia a pierdut procesul cu instituția Curții de Conturi! Administrația locală a formulat contestație la executarea unei decizii a auditorilor, din anul 2017, emisă în urma auditului efectuat la Serviciul Public de Administrare a Domeniului Public şi Privat al Mangaliei. În cadrul deciziei, inspectorii au cerut primăriei să ia măsurile legale pentru repararea prejudiciului constatat. Raportul a fost efectuat strict în baza verificărilor a unor aspecte legate de gestionarea elementelor patrimoniale ale Serviciului Public Administrarea Domeniului Public şi Privat Mangalia, mai precis a iluminatului public.

La nivelul SPADPP Mangalia a fost efectuat un audit financiar de către reprezentanții Camerei de Conturi Constanța, ce a vizat iluminatul public, în baza căruia a fost emisă Decizia nr. 8 / 17.01.2017. Împotriva Deciziei a fost formulă contestație administrativă, respinsă în iunie 2017. Fapt pentru care, Primăria Constanța a depus acțiune în instanță, reprezentând contestație la executare. Acțiunea a fost respinsă de Tribunalul Constanța, așa că, decizia Curții de Conturi rămâne în picioare. Cel mai probabil, apărătorii primăriei vor formula recurs.

Controlul a fost efectuat de auditorii publici externi la SPADPP Mangalia, în perioada 15.11.2016 –15.12.2016 și, spun auditorii, unitatea administrativ teritorială nu a avut posibilitatea de a verifica concret situația lucrărilor pe linia iluminatului public, care au fost achitate din bugetul public. Curtea de Conturi mai spune că administrația a gestionat defectuos bunurile care alcătuiesc sistemul de iluminat public, la fel de defectuos cum a monitorizat SPADPP Mangalia lucrările efectuate la instalațiile de iluminat public până în anul 2016. În ceea ce privește modalitatea de virare a banilor din bugetul public către firmele care au subcontractat activitatea din competența SPADPP Mangalia, se mai arată în raportul Curții, s-a realizat fără o fundamentare bugetară corespunzătoare, fără să se cunoască situația reală a elementelor componente care aparțin sistemului de iluminat public al unitățiia dministrativ teritoriale, pentru care se identificase necesitatea reparării/modernizării/reabilitării. În privința modului de derulare a achizițiilor publice sunt elocvente concluziile controlului efectuat de către inspectorii ANAP, iar în ceea ce privește parcurgerea etapelor legale privind eliberarea autorizațiilor de construire și a celorlalte avize necesare pentru intervenția asupra instalațiilor de iluminat public ale Primăriei Mangalia. Auditorii mai spun că acestea nu s-au realizat în conformitate cu cerințele actelor normative în vigoare, nu erau inventariate corespunzător, astfel încât să se obțină asigurarea că nu se realizează lucrări asupra instalațiilor de iluminat care aparțin ENEL, aspecte care au fost constatate și prezentate și în actele de control ale ANRE, ANRSC și ISC. S-a constatat că recepția lucrărilor executate de către firmele subcontractoare ale SPADPP Mangalia s-a realizat fără respectarea prevederilor legale, aspect care a fost constatat și de către inspectorii ISC în urma controlului efectuat, motiv pentru care entitatea nu cunoaște nici în prezent care sunt lucrările realizate și recepționate în cadrul fiecărui contract.

Primăria Mangalia așteaptă comunicarea instanței pentru a depune crererea de recurs. ”Noi am atacat raportul de audit. Judecătoria a respins acțiunea. A ajuns la Curtea de Apel, care a trimis spre rejudecare la Tribunal, iar această instanță a ajuns, din nou, la concluzia de respingere a acțiunii. Din punctul ăsta de vedere, primăria, din momentul comunicării, va avea 15 zile de a merge mai departe. Vom demara toate procedurile până la obținerea unei decizii definitive și irevocabile”, au declarat, pentru Replica, reprezentanții Primăriei Mangalia.

Reamintim că, pe firul... instalațiilor de iluminat public ale Primăriei Mangalia au intervenit și procurorii. În martie 2016, s-a început urmărirea penală cu privire la săvârşirea mai multor infracţiuni, în perioada 2007-2010, de către reprezentanţi ai S.P.A.D.P.P. Mangalia, constând în întocmirea unor documente cu caracter eminamente nereal pentru decontarea ilicită a unor lucrări neefectuate. Potrivit procurorilor, ”în perioada 2007-2010, Primăria Mangalia avea în derulare în faza de garantare execuţională un set de contracte cu SC ELECTRO SZD CLUJ NAPOCA, care aveau ca si clauză o garanţie care trebuia să se refere la o perioadă de 7 ani, în legătură directă cu reţelele de iluminat ale UAT Mangalia. În timpul perioadei de garanţie, fără a fi fost recepţionate lucrările anterioare, fără să se acceseze garanţia de bună execuţie şi în general în afară oricarei logici minimale, reprezentanţi ai S.P.A.D.P.P. Mangalia au întocmit sute de documente cu un caracter eminamente nereal, în urma folosirii ca și justificare ale unor decontări ilicite ale unor lucrări neefectuate (unele dintre acestea in parte doar) - au generat succesiv/ulterior alte câteva contracte de achiziţie publică, toate având ca obiectiv exact lucrările de iluminat - care in realitate trebuiau asigurate în garanţie de partenerul contractual din anul 2007”. Unul dintre cei cercetați este Cătălin Cornaci, pentru infracţiuni de abuz în serviciu cu folos patrimonial, delapidare cu consecințe deosebit de grave, ambele în formă continuată și fals în înscrisuri sub semnătură privată, dar și consilierul judeţean PSD Moldovanu Vasile, fiind suspectat de abuz în serviciu.

Dosarul penal este încă în desfășurare, sunt 14 persoane anchetate și sunt vizate angajați și foși angajați, încă de la înființarea Serviciului. Potrivit unor surse, cercetarea este extinsă pe contractele de mentenanță, service, investiții care s-au făcut, din 2005 până în prezent.

Conform datelor inserate în raportul Curţii de Conturi, referitoare la acest subiect, s-a stabilit că bugetul public a fost prejudiciat cu circa 14 milioane lei.

Mirela PASCAL

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
A desfiintat SPADPP ca sa isi ascunda furaciunile piticul si gasca de hoti.
3
0
Ar fi trebuit sa fiu un functionar corect si sa spun la parchet numele celui care facea mentenanta serviciului, prenumele este Liviu.
1
0
Ma doar in nas de iluminatul vostru public.
1
2
De asta a desfiintat primarul ADPP ca furau prea mult si nu putea sa ii controleze ca aveau contabilitate separata. Consilierii opozitiei ciordeau si ei de acolo si de asta fac gargara.
4
0
SI LA CERNAVODA!!!
1
0
noaptea MINTII ENEL ITALIA NU A AVUT NICIODATA PROCES VERBAL DE PREDARE A INSTALATIEI DE ILUMINAT PUBLIC SI CORPURI DE ILUMINAT IN URMA PRIVATIZARI CU STATUL ROMAN RESPECTIV CU ELECTRICA NIMENI NICIODATA NU A PREDAT CU DOCUMENTE ACEASTA RETEA CATRE ENEL ITALIA ATUNCI CUM POTI CONSTATA CA ENEL ITALIA A AVUT RETEA DE ILUMINAT PUBLIC CAND NU IA PREDAT NIMENI NIMIC DE INFRACTIUNEA DE TRADARE NATIONALA A AUZIT CINEVA SI VANZARE A INTRESELOR NATIONALE MAI BINE STATI PE INTUNERIC
1
0

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218