Avem un pavilion. Ce facem cu el?
Avem un pavilion. Ce facem cu el?
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestRomânia are posbilitatea să înmatriculeze, prin intermediul Autorităţii Navale Române, nave. Numai că acest lucru nu se petrece, iar asta pentru că statul român nu are o legislaţie care să acorde facilităţi din acest punct de vedere. Nu e nici ieftin, nici simplu, aşa că, în continuare, sunt preferate pavilioane de complezenţă (respectiv când o navă este deţinută într-o ţară şi înregistrată cu pavilion în alta). Până când legislaţia va deveni prietenoasă, iar companiile vor fi atrase să formeze o flotă de nave sub pavilion românesc, ne putem bucura doar de următorul aspect: pavilionul a revenit definitiv şi irevocabil ţării noastre.
Amintim, în acest sens, că un complet de judecată al Curţii de Apel Constanţa s-a pronunţat luni definitiv şi irevocabil pentru anularea contractului încheiat în toamna anului 2012, sub semnătura unui director adjunct al Autorităţii Navale Române, pentru cedarea dreptului suveran de înmatriculare a navelor străine sub pavilionul naţional românesc către o firmă offshore din Cipru (RIFA Holdings Limited).
Rocsana CRISTEA
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News