Avocat: „Datele colectate de terase sunt pe lângă lege“
Avocat: „Datele colectate de terase sunt pe lângă lege“
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestProprietarii de terase au aflat deja că sunt obligați să noteze datele clienţilor, dar obligaţia este doar teoretică, pentru că nu există sancţiuni pentru lipsa registrului. Avocatul Ana-Maria Udrişte avertizează că registrul încalcă normele privind datele cu caracter personal.
Proprietarii de terase care și-au deschis afacerea, vor fi obligați să deţină un registru cu evidenţa clienţilor care fac rezervare. Motivul: să existe date pentru o eventuală anchetă epidemiologică.
Obligaţia e doar teoretică pentru că nu există sancţiune, scrie Mediafax, citat de stiripesurse.ro.
Regulamentul General de Protecţia Datelor (GDPR) vine, însă, din spate şi poate aduce amenzi. Avem şi precedent - un hotel din România a primit amendă 15.000 lei pentru încălcarea GDPR. O persoană a divulgat datele personale a 46 de oaspeţi ce luau micul-dejun.
„Dacă mergem pe ideea în care trebuie să ţinem un registru şi să luăm nişte date ale persoanelor în momentul în care fac o rezervare la terasă, atunci da, ni se aplică şi regulamentul privind protecţia datelor cu caracter personal”, a spune avocatul Ana Maria Udrişte.
De altfel, a lua exclusiv iniţiala numelui şi, eventual, un număr de telefon sau o adresă de e-mail, este suficient pentru a putea furniza mai departe informaţii.
„Indiferent de cum ţinem acest registru de rezervări, ar trebui să fim foarte atenţi cine are acces la el”, a avertizat avocatul.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News