REPLICA ONLINE CONSTANTA

17.4° Constanța Mie., 24 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6709
17.4° Constanța Miercuri, 24 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6709
 

Avocatul EMIL TATU despre situația de la CT BUS: Salariații de la CT Bus sunt cu CUȚITUL la OS

Avocatul EMIL TATU despre situația de la CT BUS: Salariații de la CT Bus sunt cu CUȚITUL la OS

Replica API 29 octombrie 2021 | 14:56 4762

Consilierii locali au fost convocați, vineri, 29 octombrie, în ședință ordinară pentru a vota mai multe proiecte. Printre proiecte, se află și unul ce vizează delegarea gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate către societatea CT BUS SA și atribuirea Contractului de delegare a gestiunii serviciului public de transport local de persoane prin curse regulate în municipiul Constanța.

Avocatul Emil Tatu, reprezentant al sindicatelor CT Bus: „De trei luni de zile nu reușim să avem în mod real creșteri reale ale salariilor șoferilor CT Bus, pentru a se ajunge la venituri decente pentru contracte de 8 ore. Nu a mai existat o negociere de doi ani de zile. Au fost prelungite contractele și de un an și jumătate nu a mai existat negociere. Studiul este nefundamentat. Costurile nu se reflectă în realitate și nu acoperă nici măcar 1 leu creștere salarială. Salariul mediu este de 3,400 lei brut. Lunar, net, un șofer ia 2000 lei fără ore suplimentare. Oamenii ăștia ajung să facă ore suplimentare pentru a câștiga un salariu decent. Posturile nu vor fi completate până salarizarea nu va fi atractivă. Salarizarea este proastă, dacă pot spune așa. Sindicatul dorește ca acest proiect să fie retras sau votat negativ”, a declarat inițial Emil Tatu.

Primarul Vergil Chițac a declarat că anul viitor, costul pe kilometru ar putea fi majorat, dacă este necesar. Tot edilul a declerat că studiul realizat nu poate fi contestat. Anul trecut, Primăria Constanța a alocat fonduri pentru compensare cu 10 milioane de lei, bani care trebuiesc recuperați de la CT Bus.

„Într-adevăr, compania trebuie eficientizată și, nu se va putea face suplimentare de personal dacă angajații care sunt trebuie să muncească 12 ore pe zi ca să aibă un salariu decent. Toți salariații de la CT Bus sunt cu cuțitul la os.”, a mai spus reprezentantul sindicatelor CT BUS.

Iată discuțiile pe baza acestui subiect:

Teo Popa: „Deși un pic întârziat, avem un studiu care vor sta la baza pentru bugetul de venituri și cheltuieli. Cu toate acestea, vreau să vă spun că realizarea acestui studiu s-a făcut în baza prețurilor din 2020 și nu a celor din 2021, care au explodat. Noi, va aducem la cunoștință faptul că va trebui să acționăm pe toate căile pentru menținerea acestei societăți vitale pentru municipiul Constanța.”

Dumitru Caragheorghe: „Nu înțelegem de ce raportul de oportunitate care prezintă aceste probleme nu a fost contestat în mod oficial de conducerea CT Bus și de ce nu au fost transmise aceste sume problematice. Trebuie semnat contractul de predare a gestiunii începând cu 1 noiembrie. Trebuiesc găsite soluții pentru eficientizarea acestei societăți”.

Răsăuțeanu: „Sinteza făcută de domnul Popa este una bună, și nu, nu am vorbit înainte. Considerăm că anumite aspecte din acest studiu nu reflectă realitatea. Dacă unii spun că nu e atât de important acest studiu, dar eu zic că este foarte important. Eu consider, ca perspectivă viitoare, să ne aplecăm mai atent în CL când se propun astfel de studii pentru că unele sunt făcute pe genunchi și sunt neterminate. Se face referire la un cost pe care noi considerăm că este prost estimat. Cum va asigura CT bus sustenabilitatea companiei dacă costurile nu vor putea susține cheltuielile. Totodată, trebuie avut în considerare ca salariile muncitorilor să crească.”

Reprezentant Direcția de Servicii Publice: „Fundamentarea costului de 9,13 lei s-a realizat pe baza numărului de km realizați pe anul 2020. Prestatorul poate cere modificarea acestor costuri. Pentru ajustare CT Bus poate prezenta o notificare cu aceste ajustări”.

Video:

Diana BERECHET

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
tu lipseai din peisaj, un avocat ratat cu veleitati jurnalistice. unora nu li s au negociat salariile de multi ani si nu se mai plang atata. soferii de CT Bus sa se duca la privati, daca nu le convine la stat.
2
8
Au tacut atunci cand s-au aruncat tramvaiele si troleibuzele si acum se plang ca le-a ajuns briceagul la os !In toata lumea sanatoasa la cap transportul public cel mai economic si nepoluant este cel cu tramvaie si troleibuze .NU si autobuze electrice care au costuri de exploatare enorme
5
3

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218