REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
9.4° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Avocatul Poporului solicită anularea unui act administrativ al Primăriei Constanța cu privire la taxa de parcare

Avocatul Poporului solicită anularea unui act administrativ al Primăriei Constanța cu privire la taxa de parcare

Replica API 12 octombrie 2016 | 02:09 214

Avocatul Poporului a intentat o acțiune în contencios administrativ prin care solicită anularea actului administrativ al Primăriei Municipiului Constanța, reprezentat de înștiințarea referitoare la obligația fiscală de plată, în cuantum de 173 de lei, reprezentând taxă rezervare loc parcare, stabilită în sarcina unui contribuabil, precum și a tuturor actelor subsecvente acesteia.

Prin respectiva acțiune, Avocatul Poporului cere, totodată, repunerea părților în situația anterioară și suspendarea efectelor actului administrativ până la soluționarea definitivă a acțiunii. Acțiunea Avocatului Poporului este urmarea unei petiții adresate de către un contribuabil, prin care semnala faptul că Primăria Municipiului Constanța nu respectă drepturile legale și constituționale ale persoanelor cu handicap, domiciliate în municipiul Constanța. Petentul a adus la cunoștință faptul că a solicitat Primăriei Municipiului Constanța repartizarea unui loc de parcare gratuit, care să fie aproape de domiciliul său, în temeiul prevederilor art. 65 alin. (5) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, având în vedere faptul că este persoană cu grad de handicap 2 accentuat. Începând cu 25 iunie 2013, Direcția Servicii Publice din cadrul Primăriei Municipiului Constanța i-a eliberat autorizația pentru rezervarea locului de parcare solicitat. Ulterior, în urma cererilor anuale de reînnoire a rezevării locului de parcare, i-au fost eliberate asemenea autorizații și pentru anii 2014 și 2015. Cu toate că pentru anul 2016 nu a mai depus o cerere de reînnoire a rezervării locului de parcare, contribuabilul a constatat că figurează ca fiind obligat la plata sumei de 173 lei, către bugetul local, reprezentând tocmai taxă rezervare loc de parcare. În acest sens, a fost emisă și Înștiințarea de plată pentru anul 2016, pe numele său, pentru suma totală de 209 lei, reprezentând taxă salubrizare – 36 lei și taxă rezervare loc parcare – 173 lei. "Petentul s-a adresat, în mai multe rânduri, Primăriei Municipiului Constanța și a sesizat instituția cu privire la impunerea nelegală a obligației de plată în cuantum de 173 lei, reprezentând parcare curentă – PF. Prin răspunsul comunicat de către Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța, acesta l-a informat că taxa rezervare loc parcare este o taxă locală și a fost instituită în conformitate cu art. 486 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, Hotărârea de Consiliu Local nr. 312/2015 a preluat din acest act normativ dispozițiile referitoare la persoanele care pot beneficia de reduceri sau scutiri de la plata taxelor, iar persoanele încadrate în grad de handicap nu sunt incluse în această lege ca beneficiare ale reducerilor sau scutirilor de la plata taxelor locale. Avocatul Poporului a întreprins mai multe demersuri și a constatat, între altele, faptul că, potrivit art. 65 alin.(5) din Legea nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, în spaţiile de parcare ale domeniului public şi cât mai aproape de domiciliu, administratorul acestora repartizează locuri de parcare gratuită persoanelor cu handicap care au solicitat şi au nevoie de astfel de parcare. Coroborând articolul sus-menționat cu alte reglementări legale, Avocatul Poporului consideră că acestea sunt prevederile legale în vigoare pe care trebuie să le aplice Primăria Municipiului Constanța, iar respectivul contribuabil ar fi fost îndreptățit în continuare la atribuirea unui loc de parcare gratuit, cât mai aproape de domiciliul său, în condițiile în care este persoană cu handicap permanent și ar fi avut nevoie de un loc de parcare. Totuși, legea prevede că repartizarea locului de parcare gratuit se face în urma solicitării formulată de persoana cu handicap, ceea ce este logic, deoarece nu se poate presupune că toate persoanele cu handicap au această dizabilitate cu caracter permanent, existând situații în care handicapul este doar temporar și, la un moment dat nu se mai justifică un astfel de beneficiu. Pe de altă parte, există și posibilitatea ca persoana cu handicap să nu mai aibă nevoie de un astfel de loc de parcare întrucât, de exemplu, nu mai deține un autoturism. De altfel, petentul a menționat că autorizațiile pentru rezervarea locului de parcare gratuit, emise pentru anii 2013, 2014 și 2015, i-au fost eliberate ca urmare a cererilor anuale de reînnoire formulate de acesta, iar nu în mod automat, cum s-a întâmplat în anul 2016, situație care a condus la emiterea Înștiințării referitoare la obligația fiscală de plată. În acest context, Avocatul Poporului apreciază că petentul ar fi trebuit să formuleze o nouă solicitare de atribuire a unui loc de parcare gratuită, pentru anul 2016, iar nu să i se reînnoiască automat autorizația pentru rezervarea locului de parcare", potrivit unui comunicat de presă al Avocatului Poporului.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369