REPLICA ONLINE CONSTANTA

10.3° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
10.3° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Bădrăgan, despre transportul în comun la Constanţa - exemple despre cum la alţii se poate şi altfel

Bădrăgan, despre transportul în comun la Constanţa - exemple despre cum la alţii se poate şi altfel

Replica API 20 iunie 2013 | 00:00 187

Postare pe Facebook a ecologistului Dumitru Bădrăgan:

"La Constanţa nu se poate?

În timp ce Estonia sau municipiul Lugoj ne arată că se poate (vezi: http://www.replicaonline.ro/transport-public-gratuit-in-tallinn-58027/

http://www.mediafax.ro/social/premiera-in-romania-municipiul-lugoj-va-avea-transport-public-in-comun-gratuit-10965224), la Constanţa transportul în comun urmează să fie "privatizat", primarul Radu Mazăre declarând, luni: "O vindem (Regia Autonomă de Transport în Comun - n.r.) la licitaţie internaţională. Să vină germanii şi alţii din afară. Noi vom păstra subvenţionarea pentru elevi şi pensionari şi vom păstra controlul asupra preţului".

Se nasc mai multe întrebări: de ce s-a ajuns în această situaţie, de ce primarul, consilierii nu au ştiut până în ultima clipă că RATC e în pragul falimentului din cauza "managementului defectuos" (ca să îl cităm pe primar), cum se va impune pretul unui privat, muncipalitatea va pastra sau nu pachetul majoritar de actiuni, se vor pastra traseele necesare locuitorilor dar nerentabile economic, transportul public de calatori este serviciu public de interes local sau "metropolitan", parte a proiectului frumos denumit "zona metropolitana" identificata prin placutele colorate amplasate in zone rurale?

Sunt necesare investitiile intr-un transport public ecologic, structurat si civilizat si care sa reduca deplasarea constantenilor si turistilor cu autoturismele proprii - inclusiv prin accesarea de fonduri europene sunt o alta provocare privind nu doar monitorizarea ci si eficienta - iar întrebările pot continua. Probabil că primarul nu va avea timp să răspundă, fiind ocupat, desigur, cu pregătirile pentru marile evenimente estivale: carnavalurile! Mondenul primar va întruchipa, din nou, personaje de istorie sau de basm si aici apare exuberanta administrativa: ("La prima defilare sunt Henric. Nu ştiu al câtelea, ăla care a avut multe neveste. Vor fi în fiecare sâmbătă. Pe la mijloc mai apar în Winnetou şi la sfârşit în rege persan. Iar la defilarea de modă din fashion week voi fi rege african cu multe pene" - a declarat, tot luni, primarul). Va defila pe care alegorice plătite de agenţii economici din Mamaia şi va concluziona, în final, că avem o mare realizare: "Mamaia arată extraordinar şi o să arate în continuare extraordinar. .... mă bucur că se construieşte, o să se construiască în continuare pentru că am avut această politică mai relaxată ca să-i lăsăm să construiască, iar obiectivele în care se bagă bani se vor termina în vara asta sau în doi ani în loc să se termine în şapte. Şi dacă nu s-ar fi construit în Mamaia, aţi fi găsit paragina pe care o găsiţi în sud sau oriunde în celelalte staţiuni din România. Nu vor fi aplicate sancţiuni, eu sprijin orice investiţie aici, sunt 20.000 de oameni în staţiunea Mamaia care câştigă de aici bani pe hârtie, angajaţi. Bucuraţi-vă şi faceţi cruci că se construieşte că dacă nu se construia, atunci nu aveam nici turism"- iată, din nou, încă un citat primarul Constanţei - primar al constantenilor sau al turistilor? Caci in privinta ecologica, de mediu din pacate regasim o atitudine de ocupare a ceea ce a mai ramas verde. Intrebare este una la care inca e greu sa gasim un raspuns in lunga perioada de extra campanie electorala. Cu atat mai mult in contextul in care singura zona implicata la nivelul 2012 in strategia de transport costier - SEEMORE- a fost Dobrich in ceea ce priveste Marea Neagra. (http://www.seemore-project.eu/index.php?id=2589). Efectele urmarite prin proiecte europene: transport public atractiv, eficientizare si profit in transport public comunitar, reducerea poluarii urbane si costiere prin reducerea transport autounifamilie cu 5-15%; reducere emisii noxe esapament. (EMD-Malta, 2013), tin chiar de evitarea unui sus mentionat management defectuos....

http://www.replicaonline.ro/cursa-groazei-la-constanta-un-autobuz-ratc-era-sa-plonjeze-de-pe-podul-butelii-121478/ "

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369