Bine de ştiut! Ce drepturi avem la achiziţiile online
Bine de ştiut! Ce drepturi avem la achiziţiile online
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestComerţul online este într-un proces de creştere accelerată. Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerţul tradiţional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Din aceste motive, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor anticipează câteva posibile întrebări ale consumatorilor, ce pot apărea în momentul deciziei de a cumpără online produse sau servicii, şi oferă răspunsurile în acord cu legislaţia în vigoare.
Iată ce trebuie să faceți
Asiguraţi-va că operatorul economic furnizează informaţii despre nume, adresa geografică, telefon, adresa de e-mail – toate aceste informaţii trebuie să fie clare şi inteligibile şi sunt obligatorii pentru comerciant. Asiguraţi-va că site-ul afişează toate informaţiile despre principalele caracteristici ale produselor şi serviciilor comercializate, inclusiv preţul total al acestora, pentru a putea fi siguri că acestea sunt ceea ce va trebuie. Asiguraţi-va că primiţi informaţii despre modul în care conţinutul digital poate fi folosit, interoperabilitatea relevanţă - mediul hardware şi software standard cu care conţinutul digital este compatibil (sistemul de operare, versiunea necesară şi anumite caracteristici hardware), eventualele restictii tehnice. Ţineţi cont că operatorul economic trebuie să va pună la dispoziţie – în format electronic – un formular de retragere sau să va ofere posibilitatea de a completă orice altă declaraţie prin care să va exprimaţi decizia de retragere din contract. Ţineţi cont că aveţi dreptul că bunurile defecte să fie reparate sau înlocuite în termen de doi ani de la cumpărare în întreagă Uniune Europeană. Dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă, aveţi dreptul la o rambursare sau o reducere de preţ. Această garanţie legală este obligatorie şi comerciantul nu poate pretinde altfel sau reduce durata acesteia! Verificaţi înainte ce servicii sunt oferite în garanţie şi ce defecte şi situaţii sunt acoperite (de exemplu, acoperă daunele accidentale). Verificaţi cine oferă garanţia comercială (numele şi datele de contact ale garantului) şi care e durata şi momentul de intrare în vigoare a acesteia. La achiziţii transfrontaliere, există restricţii geografice a acoperirii garanţiei comerciale.
Mihaela UNGUREANU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News