REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Black Friday. ANPC avertizează consumatorii să nu se lase păcăliți

Black Friday. ANPC avertizează consumatorii să nu se lase păcăliți

Replica API 15 noiembrie 2019 | 00:00 234

Indiferent de promoție, oamenii trebuie să știe că au aceleași drepturi. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor tale iar în acest caz Autoritatea Națională pentru Protectia Consumatorilor și InfoCons sunt alături de tine. Ai încredere, înainte de a cumpăra, informează-te, testează, cunoaște-ti drepturile și numai după aceste etape, cumpără.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor prin intermediul Centrului European al Consumatorilor România (ECC Romania) a oferit câteva sfaturi consumatorilor care vor sa profite de reducerile comercianților din perioada 16-30 noiembrie 2018. Anul acesta vine cu un plus pentru consumatori deoarece au intrat în vigoare prevederile directivei europene PE-CONS 83/19 – Directiva 98/6/CE care introduce articole noi cu privire la reduceri :„Orice notificare de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de comerciant pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Prețul anterior înseamnă prețul cel mai scăzut practicat de comerciant pentru o perioadă de timp de cel puțin 30 de zile înainte de aplicarea reducerii de preț”.

ANPC sfătuiește consumatorii care doresc să achiziționeze produse în perioada Black Friday să monitorizeze timp de 30 de zile prețurile produsului pe care doresc să îl achiziționeze, pentru ca reducerea să fie una reală, să verifice la momentul achiziției dacă produsul se află pe stoc, să verifice dacă prețul afișat este integral (conține sau nu TVA) și să fie atenți dacă prețul include și costurile de livrare ale produsului. Comerciantul este obligat să informeze corect și complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informații: datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală dar și altele), caracteristicile esențiale ale produsului, prețul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalitățile de plată și de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului, durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs și existenta și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului. Dacă produsul ajunge la tine deteriorat sau distrus vânzătorul este cel care suportă pierderea. Poți solicita în acest caz un nou produs sau poți renunța la contract.

Prin urmare, ai dreptul de a verifica, la momentul primirii coletului, dacă produsul din interior este în cea mai bună stare, astfel încât ulterior să nu existe probleme, chiar dacă există unii comercianți care nu permit acest lucru. Regulile privind garanțiile se aplică indiferent de modul în care sunt achiziționate produsele și de prețul acestora, online, din magazinul clasic, la preț redus sau la preț întreg. Ai dreptul la repararea, înlocuirea, restituirea contravalorii sau reducerea corespunzătoare a prețului în cazul în care produsul este defect sau nu respectă specificațiile.

Sfaturile Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor pe care le oferă cetățenilor sunt: fă o listă cu produsele pe care dorești să le achizitionezi și cu prețurile actuale ale acestora. Acest lucru te va ajuta să eviți falsele reduceri de prețuri, de exemplu atunci când comercianții măresc prețul și aplică procentul de reducere la prețul astfel majorat, să nu cazi în capcana ofertelor care anunță mari reduceri de prețuri doar pentru a te atrage să intri în magazine, în cazul în care comanzi online, verifică, înainte de a trimite comanda, dacă prețul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ai ales produsul și utilizează cardul pentru a face plata. În unele situații, precum cazurile de fraudă, dacă ai plătit prin card, poți utiliza procedura refuzului la plată pentru a-ți recupera suma plătită – în principiu, în cel mult 30 de zile de la data plății.

“A început febra reducerilor, discounturilor, soldărilor, promoțiilor sau cum mai sunt denumite, pentru că nici nu mai știm dacă suntem în fața unei vitrine din România sau Anglia. Oare chiar avem nevoie de produsele respective? Sau doar ne bucurăm că facem o afacere la un preț mic? Este oare o afacere? Să nu uităm că suntem consumatori și toate aceste oferte sunt menite să ne atragă doar, doar, mai cumparăm ceva. Ar trebui sa ne gândim dacă avem o nevoie reală și necesară, să facem o evaluare a produsului respectiv și să nu cumpărăm imediat, în urma unui impuls, în fața unui mesaj de tipul "doar acum cu 70% mai ieftin", mai ieftin decât ce era realmente mai ieftin. Cel mai important este să nu uităm să ne uităm pe etichetă și să o citim atent. Nu uita, indiferent de promoție, ai aceleași drepturi. Un produs redus nu înseamnă și o reducere a drepturilor tale. Black Friday, inițial o seară a reducerilor, devine o vineri cam lungă, zile întregi, săptămâni sau chiar o lună” a declarat Sorin Mierlea, Președintele InfoCons.

În cazul unei neplăceri cauzate din pricina achiziționării unui produs, puteți apela la cei de la InfoCons pentru a te ajuta să îți recuperezi daunele morale și materiale, apelând la numărul de telefon 0219615. Totodată, poți apela și la numărul de telefon al consumatorilor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor – 0219551.

D.B.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
zici blec fraidei si tragi apa. scumpiri mascate in reduceri, si prostii cumpara in continuare. ba da sunteti mai prosti ca noaptea unii si cateodata nu tot timpul va mai si treziti din prostie.
4
0
Sa va iau in pula black friday
4
0
In romania, black friday este o mare minciuna. De asta nici nu ma intereseaza smecheria asta.
9
0

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614