REPLICA ONLINE CONSTANTA

7.6° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
7.6° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Bola: Şantierul Naval Mangalia ne face de Crăciun un cadou, o să ia nava Flaminia din Portul Constanţa

Bola: Şantierul Naval Mangalia ne face de Crăciun un cadou, o să ia nava Flaminia din Portul Constanţa

Replica API 16 septembrie 2013 | 00:00 377

1.100 de tone de deşeuri feroase au fost deja descărcate

1.100 de tone de deşeuri feroase au fost deja descărcate

Controversata navă MSC Flaminia, sub pavilion german, staţionată în dana UMEX din Portul Constanţa încă din 17 mai 2013, ar putea fi reparată de către Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) la finele anului 2013. Reprezentantul Guvernului în teritoriu, Eugen Bola, vocea unică în "afacerea Flaminia", susţine că până în prezent au fost descărcate peste 1000 de tone de deşeuri feroase.

Tot prefectul dă asigurări că deşeurile declarate "import ilegal" de către Administraţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM), respectiv 14.000 de tone din cele 23.000 de tone transportate din Germania până în Portul Constanţa, nu vor rămâne în România. "S-au descărcat 1.100 de tone de deşeuri feroase fără nici un fel de probleme, fără să fie aplicate amenzi pentru activitatea desfăşurată. Noi credem că Şantierul Naval Mangalia o să ne facă de Crăciun un cadou, o să ia nava Flaminia din Portul Constanţa şi o s-o repare. Mai rămâne de rezolvat problema deşeurilor declarate "import ilegal". Autoritatea germană urmează să vină să recupereze aceste deşeuri. Se tot preconizează, dar să vedem. Există aceleaşi discuţii purtate între statul roman şi cel german, încă nu s-a ajuns la o concluzie, nu s-a stabilit o dată anume. Vrem ca deşeurile să fie transportate în Germania pe apă, cu o altă navă, asta este varianta îmbrăţişată de noi", a declarat, pentru "Replica", prefectul Eugen Bola. Reamintim faptul că deşeurile feroase vor fi decontaminate în Dana 44, procedură aprobată de ANPM. Decontaminarea navei MSC Flaminia este efectuată de către asocierea firmelor specializate în domeniu: Uni-Recycling din Bucureşti, Setcar SA din Brăila şi Glar Construt din Ploieşti, firme contractate de armator, în colaborare cu Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Pentru reparaţiile navei Flaminia, DMHI, controlat în mare parte de coreeni, ar urma să încaseze o sumă consistentă, câteva milioane bune de dolari.

Alexandra VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614