REPLICA ONLINE CONSTANTA

13.4° Constanța Joi, 25 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6710
13.4° Constanța Joi, 25 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6710
 

Calapod zice ca la controalele in trafic nu tine cont de culoarea politica

Calapod zice ca la controalele in trafic nu tine cont de culoarea politica

Replica API 9 martie 2011 | 00:00 110

Directorul Registrului Auto Roman Reprezentanta Constanta,

Directorul Registrului Auto Roman Reprezentanta Constanta,

Inspectorii Registrului Auto Român (RAR), în colaborare cu Poliţia Rutieră şi Autoritatea Rutieră Română, au efectuat o amplă acţiune de verificare a mijloacelor de transport călători. Conform directorului RAR Reprezentanţa Constanţa, Tudorel Calapod, pe parcursul a trei săptămâni, au fost verificaţi 150 de operatori licenţiaţi, iar 17 sunt nevoiţi să-şi remedieze deficienţele constatate la cele 51 de mijloace de transport care în prezent nu mai au voie să circule pe drumurile publice. Pedelistul Tudorel Calapod susţine că în timpul verificărilor nu a ţinut cont de culoarea politică a transportatorilor licenţiaţi şi a reţinut acolo unde s-a impus certificatele de clasificare şi de înmatriculare ale autovehiculelor care puneau viaţa în pericol ale pasagerilor. Tot acesta a recunoscut, într-un interviu acordat cotidianului "Replica", faptul că în timpul verificărilor a fost sunat în mod constant de anumiţi afacerişti pentru a-l ruga să treacă cu vederea anumite nereguli, însă menţionează că nu a dat curs solicitărilor, preferând să respecte legea cu sfinţenie.

Rep: Câţi operatori de transport persoane aţi verificat anul acesta şi care sunt concluziile activităţiilor de control?

T.C.: Împreună cu Poliţia Rutieră pe parcursul anului 2010 au fost verificate în jur de 500 de mijloace de transport persoane şi au fost acordate de către Poliţia Rutieră în jur de 170 de sancţiuni. Iată că la mai mult de 30% din vehiculele verificate s-au aplicat sancţiuni. De la începul anului 2010 şi până în prezent, media lunară a vehiculelor controlate este de 140-160. Dintre acestea între 40 şi 60 sunt neconforme. În această situaţie, de la caz la caz, s-au dat sancţiuni, au fost suspendate certificatele de înmatriculare şi permisele de conducere. Ceea ce este îmbucurător este faptul că faţă de anul 2010 a scăzut foarte mult numărul autovehiculelor cu ITP expirat. Oamenii s-au obişnuit să se uite în certificatul de înmatriculare dacă mai au sau nu valabilă inspecţia tehnică periodică valabilă. Pentru cei care sunt prinşi în trafic cu ITP-ul expirat este o stare de disconfort şi de necaz pentru că se aleg cu amendă, se ajunge la suspendarea certificatului de înmatriculare, programare şi prezentare la Registrul Auto Român. Faptul că a scăzut cu aproape 60% numărul acestor vehicule constatate cu IPT-ul expirat dovedeşte că acţiunile noastre în trafic sunt justificate.

Rep: Câţi şi care sunt operatorii de transport persoane care nu-şi respectă graficul de transport şi fac curse cu microbuze neautorizate?

T.C.: În ceea ce priveşte cursele de transport şi cursele neautorizate vreau să vă spun că Registrul Auto Român nu are competenţă de verificare a acestora, competenţa revine Autorităţii Rutierei Române şi tot ei deţin şi această statistică.

Rep: Navetiştii reclamă serviciile extrem de proaste ale firmelor de transport persoane de pe ruta Năvodari-Mamaia-Constanţa. Urmare a controalelor în trafic, ce nereguli au fost descoperite la transportatorii licenţiaţi pe respectivul traseu?

T.C.: Am efectuat controale pe traseele de transport Constanţa-Mamaia-Năvodari şi pe linia Constanţa-Ovidiu-Năvodari, Constanţa-Hârşova, Constanţa-Cumpăna şi este adevărat că pe linia Constanţa-Mamaia-Năvodari au fost găsite cele mai mari nereguli. Dintr-un număr de 16 vehicule controlate, un număr de 8 microbuze au fost găsite neconforme. Au fost retrase 4 certificate de clasificare pe stele şi două certificate pe categori. Au fost găsite neconformităţi în ceea ce priveşte numărul foarte mare de pasageri faţă de numărul de locuri admis al microbuzelor. S-au descoperit geamuri sparte, microbuze neîngrijite cu foarte multă mizerie, cu huse şi cotiere rupte. Microbuze în care podeaua era foarte ruginită, aspectul exterior al caroseriei lăsa foarte mult de dorit, parbrizele erau sparte în proporţie de 30% şi afecta vizibilitatea conducătorului auto şi nu erau dotate cu truse medicale.

Rep: În timpul controalelor aţi fost sunat de patronii firmelor de transport persoane să vă roage să "închideţi ochii" la anumite nereguli descoperite în timpul verificărilor?

T.C.: În timpul controalelor telefoanele mele au rămas la birou sau în maşină. Este adevărat că la finalul controalelor, după 3-4 ore de stat în trafic, am văzut 50-60 de apeluri, dar era mai importantă activitatea pe care o desfăşuram decât să-i verific pe fiecare dintre cei care m-au sunat. Vreau să transmit pe această cale că nu dorim de la operatorii de transport decât să depună eforturi să fie respectate condiţiile de transport pentru călători. Aceasta este acţiunea noastră indiferent de mărimea, natura sau originea unui operator de transport şi vrem ca pe toate traseele să asigurăm călătorilor, din municipiu şi din judeţul Constanţa, condiţii bune de transport. Lucrul acesta se poate face foarte simplu şi anume respectând condiţiile pe care operatorii ştiu foarte bine că trebuie să le aibă din clipa în care au obţinut certificatul de clasificare. Nu le respectă atunci se ridică certificatul de clasificare, li se interzice dreptul de a mai circula, apoi trebuie să se prezinte în cel mai scurt timp cu maşina la reverificare şi de aici un întreg deranj pentru respectivii operatori.

Rep: Printre operatorii de transport persoane au fost vizaţi şi liberalii Jean Paul Tucan şi Marian Butnaru. Cei doi afacerişti au îndrăznit să vă roage să "închideţi" ochii la neregulile constatate pentru a scăpa de sancţiuni?

T.C.: Noi nu ţinem cont de culoarea politică atunci când verificăm operatorii de transport. Pe un anumit traseu operatorii au anumite mijloace de transport de o anumită configuraţie. Există documentele care conferă dreptul de a transporta călători şi atunci aceştia trebuie să respecte condiţiile din acel certificat de clasificare, dacă nu le respectă atunci nu are importanţă din ce partid fac parte aceşti operatori. Am avut şi colegi de la PDL care au fost deranjaţi şi necăjiţi de controalele RAR, dar au înţeles că trebuie să respecte legea şi că microbuzele pot circula pe şosele numai dacă sunt conforme din punct de vedere al condiţiilor specificate în certificat.

Rep: Au existat persoane care au încercat să vă convingă că ar fi bine să mai "închideţi" ochii la unele nereguli?

T.C.: Credeţi dumneavoastră că nu există situaţia aceasta? Fiecare operator încearcă să forţeze lucrurile. Important este că echipele de control au înţeles că vrem ca finalitatea acestei acţiuni să contribuie la creşterea gradului de confort al călătorilor indiferent de culoarea politică din care face parte operatorul de transport.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
471728292640
5/49
9192143025
joker
26141111218