REPLICA ONLINE CONSTANTA

9.4° Constanța Joi, 18 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6703
9.4° Constanța Joi, 18 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6703
 

Campania MAE „Dialog cu diaspora pe teme consulare 2018”

Campania MAE „Dialog cu diaspora pe teme consulare 2018”

Replica API 19 mai 2018 | 00:00 227

În marja celei de-a doua reuniuni regionale consulare din cadrul campaniei „Dialog cu diaspora pe teme consulare 2018”, care se desfășoară la Roma, au avut loc astăzi, 19 mai 2018, întâlniri ale reprezentanților din centrala Ministerului Afacerilor Externe cu membri ai comunității românești din Republica Italiană, precum și cu diplomații cu atribuții consulare acreditați pe teritoriul acestui stat.

În cadrul reuniunii au fost prezentate cele mai noi informații privind serviciile consulare oferite cetățenilor români din străinătate: platforma electronică de servicii consulare E-Cons, serviciile de atenționare prin SMS și aplicația pentru telefoane inteligente "Călătorește în siguranță", precum și campaniile publice de informare cu privire la situațiile de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate.

De asemenea, au fost prezentate demersurile de modernizare și informatizare a rețelei consulare române prin implementarea Sistemului Informatic Consular E-Cons, lansat public sub deviza „Consulatul, mai aproape de casa ta”, împreună cu toate subsistemele componente (E-Viza, E-Pass, Sistemul Național de Informații privind Vizele, Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate – modulele de Call-Center și Mail-Center, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetățeni).

În acest context, a fost subliniată importanța informării corecte și în timp real a cetățenilor români care beneficiază de noile platforme pentru servicii consulare, iar membrii comunității prezenți la reuniune au fost încurajați să valorifice avantajele acestor sisteme și să disemineze informațiile primite în rândul comunităților românești locale.

Totodată, directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a evidențiat utilitatea serviciului de atenționare prin mesaje tip SMS – „Un SMS îți poate salva viața”, a aplicației pentru telefoane inteligente „Călătorește în siguranță”, a sistemului de atenționare prin SMS a cetățenilor români cărora le expiră pașapoartele simple electronice, implementat în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Interne, precum și a informațiilor cu privire la situațiile de risc la care pot fi expuși cetățenii români în străinătate. În acest context, a fost prezentată și activitatea Celulei de Criză a Ministerului Afacerilor Externe, a cărei utilitate în situații de urgență a fost dovedită în repetate rânduri.

Directorul general al Departamentului Consular a subliniat că modalitatea optimă de a identifica în mod direct problemele cu care se confruntă cetățenii români care călătoresc sau muncesc în străinătate constă în dialogul permanent cu aceștia.

Reuniunea s-a încheiat cu o sesiune de întrebări și răspunsuri legate de activitatea consulară, prilej cu care membrii comunității românești din Italia au purtat un dialog aplicat și deschis cu reprezentanții MAE, atât despre serviciile consulare, cât și despre alte teme de interes pentru românii din afara țării.

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere
Recent am fost acasa am fost la un spital aveam trimitere nu au vrut sa ma primeasca deoarece nu aveam programare,am vorbit cu dr. Cardilogista si mia spus polita spitalului ,nu primim fara programare ,puteam muri linistit,nu mau consultat desi nu aveau pacienti.
0
0

REPLICA

LOTO

6/49
33725484010
5/49
32319203522
joker
22391819369