REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° Constanța Sâm., 20 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6705
6.4° Constanța Sâmbătă, 20 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6705
 

Canalele Navigabile estimează depăşirea pragului istoric de trafic

Canalele Navigabile estimează depăşirea pragului istoric de trafic

Replica API 4 decembrie 2012 | 00:00 169

Georgescu a prezentat bilanţul

Georgescu a prezentat bilanţul

Directorul general al Administraţiei Canalelor Navigabile Constanţa (ACN), Daniel Georgescu a anunţat luni, 3 decembrie a.c., în cadrul unei conferinţe de presă, bilanţul activităţilor desfăşurate în acest an. Acesta a vorbit şi despre planurile de viitor, declarând: "Noi încercăm acum, împreună cu Administraţia Portului Constanţa, să atragem traficul din Extremul Orient şi să oprească la Constanţa, iar de aici să plece mai departe pe Dunăre. Am primit asigurări din partea Ministerului Transporturilor că la sfârşitul lunii martie se va da drumul la navigaţia pe Dunăre, inclusiv pe Dunărea Veche, astfel nu se va mai face devierea pe braţul Borcea". De la începutul anului şi până acum, a fost înregistrat un trafic de 29 de milioane de tone capacitate, nivel ce depăşeşte prognozarea iniţială cu 3 milioane de tone. Faţă de ceea ce s-a întâmplat în ultimii 8 ani de zile, se va atinge, potrivit estimărilor, un prag istoric, şi anume de 30 de milioane de tone. Ca o comparaţie între traficul extern şi cel intern, este pentru prima dată în ultimii 12 ani, din anul 2000 şi până astăzi, când s-a ajuns la un trafic de 15 milioane de tone, ceea ce înseamnă că jumătate din traficul de pe Canal a fost dirijat spre extern. De asemenea, în 2012, cel mai mult s-a exportat minereul de fier - 28% şi cerealele - 40%, iar ca tone marfă s-au transportat 12 milioane, depăşind astfel realizările din anul 2011, atunci când s-au transportat 11 milioane. Daniel Georgescu a ţinut să precizeze că întreg Ministerul Transporturilor este monitorizat de Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi că, în general, în toate contractele de management se impune să se reducă cheltuielile cu salarizarea personalului, însă, chiar şi aşa, directorul ACN a dat garanţii că nu se vor face restructurări. Mai mult, prin proiectele care vor fi accesate, se vor genera noi locuri de muncă, prin prisma dezvoltării. În legătură cu speculaţiile că ACN ar avea tarifele cele mai mari din Uniunea Europeană, Daniel Georgescu a spus că atât pe canalul Dunăre-Marea Neagră, cât şi în Portul Constanţa, tarifele sunt aliniate la ceea ce se întâmplă în UE, cu precizarea că porturile din UE sunt subvenţionate în proporţie de 75% de la stat, în timp ce în România nu există nici o subvenţie. Directorul ACN a vorbit şi despre proiectele pe care vrea să le realizeze în viitorul apropiat. "Principalele lucruri pe care vrem să le facem sunt: demararea cât mai urgentă a procedurii pentru Canalul Dunăre-Bucureşti; să dăm drumul cât mai repede la modernizarea ecluzelor, iar cel mai important este reabilitarea şi refacerea tuturor porturilor şi infrastructurii ACN, pentru că în acest moment noi nu putem să atragem parteneri interni şi externi, deoarece infrastructura la noi lasă de dorit. În cei 28 de ani, de când a fost dat în exploatare, pe acest canal nu s-a făcut nici o investiţie", a declarat Daniel Georgescu.

Sorin HULUBEI

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614