Cârtițele chinezești care vor săpa metroul din Cluj-Napoca au ajuns în Portul Constanța
Cârtițele chinezești care vor săpa metroul din Cluj-Napoca au ajuns în Portul Constanța
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin PinterestCârtițele care vor săpa tunelurile pentru metroul din Cluj-Napoca au ajuns în Portul Constanța și vor fi transportate în orașul transilvănean la începutul anului 2025. Sunt primele utilaje TBM (Tunnel Boring Machines) exportate de China în România, arată producătorul CRCHI.
cârtițele care vor săpa tunelurile pentru metroul din Cluj-Napoca
Cele două cârtițe care vor săpa tunelurile metroului din Cluj-Napoca au ajuns în Portul Constanța și vor ajunge la începutul anului 2025 cu un transport agabaritic în orașul transilvănean. Lucrările propriu-zise vor începe, cel mai probabil, în luna aprilie.
Este vorba despre două EPB – Earth Pressure Balance type TMBs -Tunnel Boring Machines. Cârtițele au fost cumpărate de la producătorul chinez CRCHI din Changsha de către constructorul turc Gulemark, cel desemnat câștigător al contractului de 2,2 miliarde de euro pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca. Sunt primele astfel de TBM-uri exportate până acum de China în România și au ajuns în Portul Constanța cu nava chineză Tian Qi, care le-a adus de la Mersin (Turcia).
Cârtițele sunt produse de China Railway Construction Heavy Industry (CRCHI) și China Railway 14th Bureau Group. Constructorul turc al metroului din Cluj a postat o imagine cu o astfel de cârtiță, vopsită tricolor.
Potrivit publicației de specialitate Tunnelling Journal, pe 12 septembrie, un TBM cu diametrul de 6,35 m a trecut testul FAT în cel de-al doilea parc industrial al CRCHI din Changsha.
Metroul clujean va avea 21 de kilometri lungime și 19 stații
Cârtițele vor fi utilizate în timpul construcției tunelului dintre stația Sfânta Maria și stația Europa Unită. În timpul proiectului, primul TBM va trebui să foreze un tunel cu un singur tub de 5,6 km, trecând prin condiții geologice complexe, cum ar fi nisip, pietriș, depozite de sare și cinci zone de falii. De asemenea, utilajul va trebui să sape continuu prin sol argilos și să se întoarcă pe o rază mică de 175 m.
Pentru a face față acestor provocări, inclusiv riscul de blocare cu argilă a capului de tăiere, echipa de cercetare și dezvoltare a CRCHI a inclus un cap de tăiat compozit cu patru brațe, cu deschidere mare, sisteme multiple de condiționare a solului, îmbunătățirea avansată a solului prin forarea și chituirea cu sonde și un sistem de articulare activ.
Cluj-Napoca este al doilea oraș ca mărime al României, iar tunelul de metrou Cluj-Napoca se întinde pe aproximativ 21 km, cu 19 stații de metrou și o stație supraterană, mai scrie publicația citată.
După ce vor fi descărcate de pe vapor, utilajele vor fi aduse cu un transport rutier agabaritic în Cluj. Cel mai probabil, potrivit estimărilor, acest transport va ajunge la începutul lui 2025 în municipiu. După ce ajung pe șantier, montarea lor va dura trei luni, astfel că, undeva în aprilie, ar urma să fie săpate tunelurile.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News