Caşcavalul Rucăr a ajuns produs polonez
Caşcavalul Rucăr a ajuns produs polonez
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestRetailerul german Lidl a introdus în sortimentaţie, sub marcă proprie, un caşcaval Rucăr pe care îl importă din Polonia. În spatele "Rucăr" stă o reţetă românească care a fost standardizată în România în perioada anilor 1960. Lidl vinde şi alte variante ale aceluia şi tip de caşcaval Rucăr, dar în alte cantităţi şi forme, acestea provenind de la alţi furnizori", au declarat oficialii retailerului german. Din punct de vedere legal, companiei Lidl nu i se poate imputa faptul că aduce din Polonia un produs standardizat în România. Reprezentantul industriei de lactate din România susţine însă că Lidl încalcă "legea morală". "Lidl încalcă "legea morală" a produselor şi producătorilor din România. Consumatorii sunt singurii în măsură să decidă şi să sancţioneze acest "abuz moral" pe care il face Lidl", este de părere directorul APRIL. La rândul său, secretarul de stat în cadrul Ministerului Agriculturii, Achim Irimescu a declarat că în cazul în care Rucăr se află pe lista produse tradiţionale, practica Lidl nu este corectă. "Dacă acest produs nu este protejat, atunci este vina noastră că nu am făcut acest lucru până acum", a declarat Achim Irimescu, citat de economica.net.
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News