Cât câştigă cei care iau banii constănţenilor pe taxe şi impozite! Iată GRILA de SALARIZARE
Cât câştigă cei care iau banii constănţenilor pe taxe şi impozite! Iată GRILA de SALARIZARE
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestÎn zilele noastre majoritatea oamenilor se plâng de salariile mici pe care le au. Această situație se răgăsește și la Constanța, orașul unde lumea se plânge de muncă multă și bani puțini. Acest lucru este valabil atât petru persoanele care lucrează în mediul privat cât și pentru cei care muncesc pentru stat. Cu toate acestea, există și câteva excepții și aici ne referim la angajații Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa. Cei care lucrează la SPIT se pot considera norocoși din punct de vedere financiar, deoarece salariile sunt pe măsura muncii depuse. Spre exemplu, cel ma mic salariu al unui funcționar SPIT este de 2.000 lei.
Salariile lor sunt, în cele mai multe dintre cazuri, mai mari decât cele ale constănţenilor care vin zi de zi în contact cu ei pentru a-şi plăti dările. Desigur, cel mai bine plătiţi sunt şefii, dar nici inspectorii sau consilierii nu stau prost la capitolul venituri încasate. Spre exemplu, în luna ianuarie 2017, cel mai mic salariu a fost de 2.000 lei, iar cel mai mare de 11.925 lei. Iată cum se împart salariile: pentru funcțiile de execuție, adică inspectori, consilieri, etc, salariul minim este de 2.000 lei, mediu de 3.535 lei, iar maximum de 4.670 de lei. Când vine vorba de funcțiile de conducere lucrurile se schimbă.
La acest capitol intră șefii de agenții fiscale, șefii de birouri, directorii adjuncți și directorul executiv, în speță Virginia Uzun. Astfel, cel mai mic salariu este de 5.937 lei, cel mediu este de 8.156 de lei, iar cel mai mare salariu pe care un an angajat al SPIT îl ia este de 11.925 de lei. Potrivit organigramei instituție SPIT Constanța are un număr total de 249 de angajați din care 25 pe funcții publice de conducere, 223 pe funcții publice de execuție și un angajat pe funcții contractuale de execuție. Cei mai mulți constănțeni nici nu visează la astfel de salarii, însă ceea ce trebuie punctat este faptul că în agențiile fiscale ale SPIT este o muncă titanică.
Angajații SPIT au condiții de siguranță sporite la locul de muncă
Certificarea OHSAS 18001 demonstrează că Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa are o abordare proactivă asupra sănătăţii şi securităţii angajaţilor, prin gestionarea riscurilor SSO şi îmbunătăţirea continuă a performanţelor. Instituția a implementat sistemul de management OHSAS în vederea unei mai bune controlări şi gestionări a riscurilor profesionale (accidente, incidente şi boli profesionale) şi a îmbunătăţirii considerabile a performanţelor profesionale.
Avantajele acestei implementări au fost crearea unui sistem de muncă cu riscuri scăzute de accidentare şi/ sau îmbolnăvire profesională; realizarea unui control mai eficient asupra factorilor de risc de accidentare şi/ sau îmbolnăvire profesională; transparenţă şi eficacitatea managementului sănătăţii şi securităţii ocupaţionale prin transpunerea rezultatelor evaluărilor de risc, auditurilor, inspecţiilor etc. în planuri de acţiuni pentru minimizarea riscurilor de accidente și obţinerea unor performanţe superioare din partea angajaţilor, prin asigurarea "stării de bine" la locul de muncă.
Iată cum a luat naștere SPIT
Ca deziderat al aprobării Legii nr. 199/1997 pentru ratificarea Cartei Europene a Autonomiei Locale prin care autorităţile administraţiei publice locale au dreptul de a soluţiona şi gestiona, în limitele prevăzute de lege, în nume propriu şi în interesul populaţiei locale, o parte importantă a treburilor publice, în anul 2001, Primarul Municipiului Constanţa, Radu Ştefan Mazăre a propus un proiect de hotărâre Consiliului Local Municipal, spre dezbatere şi aprobare, privind înfiinţarea Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local.
Acest serviciu s-a desprins din aparatul propriu al Primăriei Municipiului Constanţa, pentru eficientizarea activităţii de încasare şi optimizare a serviciilor către populaţie, căpătând astfel alţi parametri decizionali prin personalitate juridică proprie şi atributul de ordonator terţiar de credite. Descentralizarea propriu-zisă a administrării taxelor locale de către Primărie a avut loc la 1 iunie 1999, când din aparatul centralizat al Administraţiei Finanţelor Publice centrale, reprezentată în teritoriu prin Direcţia Generală a Finanţelor, s-a scindat acest serviciu, trecând în subordinea Direcţiei Financiare a Primăriei Municipiului Constanţa.
Mihaela UNGUREANU
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News