REPLICA ONLINE CONSTANTA

6.4° ConstanÈ›a Vin., 19 Apr. 2024
Anul XX Nr. 6704
6.4° ConstanÈ›a Vineri, 19 Aprilie 2024 Anul XX Nr. 6704
 

Cât te costă şi cât durează să "te dai" cu gabara la Agigea

Cât te costă şi cât durează să "te dai" cu gabara la Agigea

Replica API 20 noiembrie 2013 | 00:00 240

Circoteca lui Dorel

Circoteca lui Dorel

După îndelungi promisiuni şi aşteptări, gabara (pe româneşte, BAC) care ajută la transportul autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone în zona Podului Agigea, şi-a făcut apariţia. Din acest moment, alte comedii: nu ajută la (aproape) nimic. De această părere sunt transportatorii, nemulţumiţi de preţurile ridicate pentru traversare, cât şi de trăsăturile tehnice ale garabei, care le strică sau le zgârie camioanele pe bandă rulantă. Şi pentru că vorbim de bandă, pe aşa ceva s-a zgâriat un camion fix în faţa noastră, a reporterilor "Replica", deplasaţi la faţa locului pentru a studia "bunul mers" al activităţii gabarei. Pe lângă mâinile în sân şi scrâşnitul din dinţi al şoferilor de TIR-uri, s-au făcut "remarcate" şi preţurile pentru o asemenea traversare. Dacă la TIR-uri ştiam deja de 50 de lei, surpriza o constatăm la autoturismele mici: 25 de lei! Aşadar, dacă accesul pe pod este gratuit, cu gabara nu! De fapt, aşa ne-au declarat şi şoferii de TIR-uri: "Ehe, curiozitatea costă, nu ştiai? Dar, chiar, eşti curios să o duci în service? Nu vezi cât de înaltă e poarta aia? Strici maşina, sigur!". Pe de altă parte, traversarea dă mai multe bătăi de cap, întrucât cele "25 de minute" anunţate iniţial, se apropie vertiginos de 45 de minute, pe ceas, reprezentând motive suplimentare de îngrijorare, după cum declara un şofer de TIR: "25 de minute? Cred că face ora. Mamă, mamă. Meştere, ascultă aici: pui benzină, te duci la Măcin, treci cu 12 lei, pentru că barja e şi mai mare şi mai lungă. Îţi spun sincer. Ştiu că e curiozitatea, să treci. Dar, mai bine te duci la Măcin. Cu aceeaşi bani, te mai şi plimbi până acolo. Încearcă, riscă, dar uite ce e aici. E şi îngustă chestia aia, uite-l pe-ăsta care trece acum că şi-a zgâriat bara de protecţie. Nu merită. Pur şi simplu, nu merită". Celebra gabară mai are o noutate: s-a schimbat nava care asigură traversarea. Iniţial, gabara a ajuns la Agigea, împinsă de nava Luncaviţa 2. Pentru că Dorel îşi dă seama de greşeală doar după ce a comis-o, gabara este împinsă acum de nava Jupiter 1. Potrivit prefectului Eugen Bola, schimbarea a fost necesară. "S-a ajuns la concluzia că Luncaviţa 2 nu făcea faţă sau nu era adaptată, mai degrabă şi a fost înlocuită. Jupiter 1 se descurcă mai bine cu aceste operaţiuni decât cealaltă", a declarat Bola.

Gabara are 14 metri lăţime şi 60 lungime, iar la bordul ei vor putea urca aproape 9 autohevicule mari. Are 1.000 de tone, concepută special pentru transport agabaritic, asigură un bord liber. La o gabară de 60 de metri pentru 150 de metri, cât are canalul Dunăre-Marea Neagră, ar fi fost necesare manevre de întoarcere pentru navă. Astfel, a fost nevoie de o a doua poartă, pentru a fi asigurat accesul în sensul de mers, motiv pentru care gabara a intrat în şantierul de la Galaţi.

Marius Florian VASILE

Precizări:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

Google New Urmareste-ne pe Google News

Ti-a placut articolul?


COMENTARII

Puteti adauga un comentariu de maxim 1000 caractere

REPLICA

LOTO

6/49
271241102118
5/49
123724351130
joker
42644172614