Ce dau românii la export: mătase, semințe și bujii
Ce dau românii la export: mătase, semințe și bujii
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestANALIZĂ
ANALIZĂ
Principalele produse de export sunt componentele pentru bujii şi carburanţii prelucraţi în rafinăriile româneşti. Analiștii de consulanţă KeysFin remarcă faptul că România a devenit mai mult o piaţă de desfacere. “Principalele produse de export nu se numără şi printre principalele produse înalt competitive, dacă evaluăm nivelul competitiv în modul cel mai simplu şi relevant, prin cota de piaţă mondială. O a doua observaţie, este aceea că produsele cu cea mai mare cotă de piaţă, azi, ca şi acum 10 ani, se află la nivele de procesare foarte scăzute”, relevă Strategia Naţională de Competitivitate 2014-2020. Potrivit Ministerului Economiei, două categorii de produse au avut o creştere susţinută în ultimii ani: firul de mătase, de la 2,74% în 2002 la 17,24% în 2012, oi şi capre vii, de la 5,15% în 2002 la 18,44% în 2012, dar şi seminţele de floarea soarelui (12,3%).
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News