Ce spune Flash Lighting Services despre blocarea licitației privind modernizarea iluminatului public din Constanța
Ce spune Flash Lighting Services despre blocarea licitației privind modernizarea iluminatului public din Constanța
Facebook Instagram X Whatsapp Linkedin PinterestÎn urma articolului publicat de Replica, cu titlul” Modernizarea iluminatului public din Constanța, blocată de o contestatoare de meserie! Video”, în cadrul căruia se relatează faptul că ”FLASH LIGHTING SERVICES SA a blocat licitația la Constanța, societatea a transmis un drept la replica pe care-l prezentăm mai jos:
”FLASH LIGHTING SERVICES SA, liderul pieței serviciilor de iluminat public inteligent și cel mai important operator de pe piața serviciilor de iluminat în delegare de gestiune sau concesiune, am luat cunoștință de publicarea, la data de 6 iulie 2024, a articolului „Modernizarea iluminatului public din Constanța, blocată de o contestatoare de meserie!” ce prezintă informații neadevărate, a căror veridicitate poate fi verificată prin analizarea informațiilor publice disponibile pe site-urile instituțiilor publice: SEAP https://www.e-licitatie.ro/pub, CNSC – Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor - http://portal.cnsc.ro/, Curtea de Apel Constanța – portal.just.ro.
La data publicării articolului, 6 iulie 2024, procedura de achiziție inițiată de Municipiul Constanța prin anunțul de participare nr. CN1061418/03.11.2023 era în desfășurare, nefiind ținută în loc și nici blocată, în niciun fel, de FLASH LIGHTING SERVICES SA, cum susține în mod neadevărat articolul. Încheierea contractului de achiziție publică ține, în fapt, de finalizarea de către Municipiul Constanța a procedurii de achiziție publică, și nu de vreo acțiune a FLASH LIGHTING SERVICES SA. Procedura de achiziție a fost suspendată și ulterior prelungită, direct de către autoritatea contractantă Municipiul Constanța, fără a exista o hotărâre a CNSC sau a instanței, de obligare a autorității la suspendarea procedurii, emisă la solicitarea FLASH LIGHTING SERVICES SA. Subliniem că obiectul celor două contestații formulate de FLASH LIGHTING SERVICES SA, în cadrul procedurii desfășurate de Municipiul Constanța, l-a constituit documentația de atribuire întocmită de autoritate, și nu o presupusă decizie de atribuire a contractului care nu ar fi fost în favoarea FLASH, cum susține în mod tendențios articolul, deoarece la acea dată nu fusese încheiat procesul de depunere al ofertelor, și nu se putea cunoaște ofertantul câștigător. Demersul FLASH LIGHTING SERVICES SA, respectiv cele două contestații formulate în cadrul procedurii, a vizat documentația de atribuire întocmită de Municipiul Constanța ce prezenta numeroase lipsuri și prevederi nelegale, menite să restrângă concurența și să reducă numărul agenților economici care ar fi dorit să participe la procedură. Ambele contestații formulate pe rolul CNSC de către FLASH LIGHTING SERVICES SA au fost urmate de modificări ale documentației întocmite de Municipiul Constanța, modificări ce au înlăturat unele clauze nelegale, modificările fiind în beneficiul tuturor agenților economici doritori să participe la licitație, și nu doar al FLASH, cum lasă articolul să se înțeleagă. De altfel, modificările documentației de atribuire, și înlăturarea sau modificarea unor prevederi nelegale, sunt și în beneficiul autorității contractante Municipiul Constanța, aceasta având obligația de a alcătui o documentație clară și legală, astfel încât, în cadrul procedurii, să participe cât mai mulți agenți economici. Astfel, nu înțelegem poziția reprezentantului Municipiului Constanța, domnul Primar Vergil Chițac, care cunoaște faptul că documentația a fost modificată în repetate rânduri, ca urmare a contestațiilor formulate de FLASH LIGHTING SERVICES SA, deoarece conținea prevederi nelegale, dar susține că întârzierile s-ar fi datorat FLASH.
Întârzierile în desfășurarea procedurii de achiziție au fost cauzate de modificările repetate ale documentației de atribuire, ultimele fiind realizate chiar în luna iunie a acestui an, după rămânerea definitivă a hotărârilor pronunțate în cadrul contestațiilor formulate de FLASH LIGHTING SERVICES SA. Astfel că, orice pierdere sau pagubă înregistrată, se datorează strict modului defectuos de întocmire a documentație de către autoritatea contractantă Municipiul Constanța, de persoanele din cadrul acesteia, și nicidecum de FLASH. Legea permite agenților economici să conteste prevederile nelegale din cadrul documentației de atribuire pentru a împiedica autoritatea să impună cerințe restrictive, dar și pentru a se asigura astfel o concurență reală. Ambele contestații formulate de FLASH LIGHTING SERVICES SA au avut ca efect modificarea documentației de atribuire, de unde rezultă că demersurile au fost legale și întemeiate. Astfel, în cadrul primei contestații formulate în luna noiembrie a anului trecut, CNSC a admis unele dintre motivele de nelegalitate invocate, obligând Municipiul Constanța la modificarea documentației. Ulterior, autoritatea contractantă, Municipiul Constanța, a modificat documentația, nerespectând întru totul cele impuse de CNSC, astfel că FLASH LIGHTING SERVICES SA a formulat o nouă contestație ce viza modificările aduse. Ca urmare a introducerii celei de a doua contestații, autoritatea contractantă Municipiul Constanța a publicat în SEAP Clarificarea nr. 61249/21.03.2024 prin care a modificat, din nou, documentația de atribuire, conform celor invocate de FLASH LIGHTING SERVICES SA.
Rezultă că întârzierile invocate de domnul Primar Vergil Chițac în cadrul articolului, s-au datorat chiar autorității pe care o conduce, și nu FLASH LIGHTING SERVICES SA, cum se susține în mod neadevărat în cadrul articolului.
Este neadevărată afirmația primarului Vergil Chițac, prin care menționează că ar fi introdus în instanță o acțiune prin care solicită, de la FLASH LIGHTING SERVICES SA, „despăgubiri de peste 500.000 Euro”. Este inacceptabil modul în care compania FLASH LIGHTING SERVICES SA este amenință cu represalii într-un moment în care aceasta se află într-un proces de achiziție în competiție directă cu firma preferată a Primăriei Constanța.
Precizăm că FLASH LIGHTING SERVICES SA poate pune la dispoziția oricărei părți interesate, la cerere, toate documentele publice cu privire la această achiziție, precum și la alte achiziții efectuate de Primăria Constanța, în ultimii patru ani, achiziții care au avut, invariabil, aceiași câștigători. Scopul acestui demers este exclusiv pentru informarea corectă a opiniei publice și a cețățenilor municipiului Constanța, cei care, spre a da un singur exemplu, achită de ani de zile o notă de plată de peste 5 milioane de lei, anual, pentru iluminatul festiv, în condițiile în care municipalități cu renume, în privința târgurilor organizate în perioada sărbătorilor de iarnă (nu este cazul Constanței), achită sume de două sau chiar de trei ori mai mici.”
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News