Ce zice managerul flotei de transport alternativ din Constanța despre acuzația de evaziune fiscală!
Ce zice managerul flotei de transport alternativ din Constanța despre acuzația de evaziune fiscală!
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestTrei firme de ridesharing din București și Constanța au adus un prejudiciu de 52 de milioane de lei bugetului de stat. Inspectorii DGAF au descoperit indicii temeinice conform cărora administratorii acestora s-au sustras de la îndeplinirea obligațiilor fiscale, prin diminuarea bazei de impunere privind impozitele și taxele datorate bugetului general consolidat al statului, precum și taxele datorate aferente sumelor de bani plătite către salariați. Totodată, s-a constatat majorarea în mod ilegal a TVA deductibilă, prin înregistrarea în contabilitate a unor achiziții de combustibili susceptibile a fi fictive. Acuzații împotriva flotelor de ridesharing sunt și la Constanța. Cătălin Stoica, managerul flotei de transport alternativ I-Drive, este acuzat de mai mulți șoferi că nu plătește cărțile de muncă, asigurările de sănătate și alte obligații. Mai mult decât atât, unul dintre foștii șoferi i-a făcut plângere la ITM tot din această cauză. Contactat de reporterii Replica, Cătălin Stoica a negat toate aceste acuzații.
acuzații de evaziune fiscală la firmă de ridesharing din Constanța
Ridesharingul a luat un avânt destul de mare și la Constanța. Una dintre cele mai mari flote este i-drive, al cărei manager este Cătălin Stoica. Acesta este acuzat că lucrează „la negru“ și că nu plătește cărțile de muncă și asigurările de sănătate.
Mai mult decât atât nici bonusurile aferente celor care aduc șoferi noi nu sunt achitate: „A fost ANAF-ul și i-a controlat dar nu știu ce amendă le-a dat. Bolt și Uber dau bonus 300 - 400 lei pentru fiecare șofer adus în aplicație, Flota I-drive nu dă bonusul șoferului care își aduce un prieten, bonusul îl ia Cristian Ghena, și dacă angajează minimum 10 șoferi pe zi, încasează bonus 8.000-9.000 lei pe zi, bani care se duc în buzunarul lui Ghena. Într-un interviu, în 2020, când s-a deschis Uber, primul în Constanța, Cătălin Stoica spunea că sunt 600 de șoferi în Constanța și raportat la numărul de locuitori ar mai fi nevoie de 1.000. Deci, 1.600 în total. Acum suntem 8.000! Nu există o limită ca la taxi, cum au fost 2.000 licențe dată de primărie, la ridesharing cu cât mai mulți șoferi, cu atât mai bine pentru ei, să-și ia comisionul de 10% flota.” a declarat pentru Replica, șoferul nemulțumit.
Nu este nimic adevărat din acuzații
„Noi suntem, în momentul acesta, într-un control, dar nu este finalizat și nu pot să vă spun cum se va finaliza până nu termină organele competente verificările. Taxele sunt plătite, referitor la cele pe salarii. Plângerea de la ITM s-a finalizat deja, favorabil pentru noi. Acolo controlul a fost finalizat. În rest, nu este nimic adevărat din acuzații!”, a declarat Cătălin Stoica, pentru Replica de Constanța.
CITEȘTE ȘI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News