CFR Marfă, obligată să plătească norma de hrană echipajului de pe nava abandonată ‘Eforie’
CFR Marfă, obligată să plătească norma de hrană echipajului de pe nava abandonată ‘Eforie’
Facebook Twitter Whatsapp Linkedin PinterestCum „papă” banii ferry-boat-urile „Mangalia“ şi „Eforie” , ultimele vestigii ale unei flote?! Au rămas fără certificat de clasificare în 2008, iar din 2009 sunt în conservare, în dana PL6 din Agigea. Ele se află în patrimoniul CFR Marfă şi continuă să producă pagube. Recent, compania a fost obligată la plata sumei de 7348,60 lei, reprezentând contravaloarea alocației de hrană cuvenită pe perioada septembrie 2017 – martie 2019 , inclusiv, pentru un angajat care-şi desfășoară activitatea la bordul navei Eforie, din anul 2012.
Deşi nava se află în conservare, potrivit legii, personalul navigant și auxiliar îmbarcat pe navele aparținând instituțiilor publice și regiilor autonome beneficiază de alocație de hrană zilnică. Angajatul a relatat judecătorilor că nu a mai beneficiat de drepturile de hrană cu începere din luna septembrie 2017, solicitând obligarea pârâtei la plata echivalentului bănesc al normei zilnice de hrană.
Deşi CFR a susținut în instanţă neîndeplinirea condițiilor legale pentru plata echivalentului bănesc al alocației de hrană, întrucât la bordul navei ferry-boat Eforie au existat atât posturi de bucătar, cât și condiții efective de pregătire a hranei calde, nu a probat aceste susțineri. Aşa că instanţa i-a dat câştig de cauză reclamantului, fiind obligată să plătească suma de 7348,60 lei. Cel mai probabil, CFR Marfă va trebui să plătească şi celorlalţi membri ai echipajului norma de hrană.
Cele două ferry-boat-uri surori, „Mangalia“ şi „Eforie” au fost construite pentru a asigura transportul vagoanelor, containerelor și camioanelor TIR între porturile Constanța și Samsun (Turcia). Nimeni nu s-a interesat de refacerea acestei flote care, la 1 ianuarie 1989, avea 301 nave maritime, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw.
Cele două nave au fost oprite la țărm în august 2008, respectiv mai 2009. Statul român, printr-o decizie a Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) a decis ca acestea să fie păstrate în stare de funcțiune, având statut de „dotări strategice din punct de vedere militar”.
În prezent ferry-boat-urile sunt în stare profundă de degradare, producând, lunar mii de euro, bani plătiţi de CFR Marfă echipajului de siguranţă de 11 oameni. Puntea superioară este ruginită, pe timp de ploaie curge apa prin ea, în cabine, în centrul de comandă şi în alte compartimente, au cedat şi conductele instalaţiilor, din cauza ruginei.
Mirela PASCAL
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Urmareste-ne pe Google News